Dalším významným bojištěm Wizz Airu a Ryanairu je Tirana. Wizz Air působí na albánském trhu od dubna 2017, zatímco Ryanair naskočil do hry až 31. října, a to rovnou na druhou pozici. Obě společnosti zároveň svým agresivním růstem omezují prostor pro další provozovatele.
Ryanair nabízí během zimy na trhu 399 000 sedaček (na odletu), Wizz Air 1,25 milionu sedaček. Pro Ryanair je Tirana 56. letištěm z hlediska nabízených kapacit mezi 221 letišti obsluhovanými společností. Pro Wizz Air je čtvrtým největším letištěm ze 174, které obsluhuje.
Ryanair provozuje lety na 17 letišť v devíti zemích: Belgie, Česko, Francie, Německo, Itálie, Polsko, Rumunsko, Švédsko a Británie. Přitom 52 % kapacit směřuje na šest italských letišť, což odpovídá rozmístění albánské diaspory.
Wizz Air z Albánie obsluhuje dokonce 45 letišť v 15 zemích, přičemž Itálie je rovněž na prvním místě s více než 60 % kapacity.
Pro cestující je příznivé, že na 88 % spojů si Wizz Air a Ryanair přímo i nepřímo konkurují, což tlačí ceny letenky dolů. Ze 17 letišť, které obsluhuje Ryanair, na 10 konkuruje Wizz Airu přímo. Mezi nimi také v Praze.
Sítě Ryanairu a Wizz Airu si přímo konkurují v 7 % případů. Konkurence na 88 % spojů z/do Tirany dokládá, nakolik intenzivní konkurenční boj svádí oba dopravci o albánský trh.
Pokud zahrneme i nepřímou konkurenci (např. obsluha dvou různých letišť ve stejném městě), pak si společnosti ze 17 letišť konkurují na 15 letištích, což je již zmíněný 88% překryv.
Namátkově vybraná jednosměrná „holá“ letenka z Prahy do Tirany počátkem února vychází na 499 Kč u Wizz Airu a 790 Kč u Ryanairu.
Právě soutěž nízkonákladových dopravců zajistila, že Albánie je nejrychleji rostoucím trhem letecké dopravy v Evropě. (Foto: Aviation Direct, Edinburg News, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Někdy je fajn, když tam letí oba. Protože klasika obou je za 500 tam a za 2500 zpět, ale při kombinaci jeden tam, druhej zpět to jde do 1500 za obě cesty dohromady. Což ale současně definitivně odstřelí jakoukoliv konkurenci.