Nejbezpečnější aerolinky pro rok 2024 podle AirlineRatings.com

  • 08.01.2024 07:08

Server AirlineRatings.com publikoval pořadí nejbezpečnějších leteckých společností pro rok 2024. Do vyhodnocení bylo zařazeno 385 světových leteckých společností posuzovaných podle unikátní metodiky, a to odděleně pro tradiční a nízkonákladové dopravce.

V kategorii tradičních dopravců je pořadí na prvních 25 místech následující: Air New Zealand, Qantas, Virgin Australia, Etihad Airways, Qatar Airways, Emirates, All Nippon Airways, Finnair, Cathay Pacific Airways, Alaska Airlines, SAS, Korean Air, Singapore Airlines, EVA Air, British Airways, Turkish Airlines, TAP Air Portugal, Lufthansa Group, KLM, Japan Airlines, Hawaiian Airlines, American Airlines, Air France, Air Canada Group a United Airlines.

Dvacítka nejbezpečnějších nízkonákladových aerolinek je následující: JetStar, easyJet, Ryanair, Wizz Air, Norwegian, Frontier, Vueling, Vietjet, Southwest, Volaris, flydubai, AirAsia Group, Cebu Pacific, Sun Country, Spirit, Westjet, JetBlue, Air Arabia, Indigo a Eurowings.

Detailní vyhodnocení jednotlivých leteckých společností najdete zde.

Tradiční dopravci byly vyhodnocováni na sedmistupňové stupnici, pokud jde o bezpečnost i produkt (služby na palubě). Nízkonákladoví sedmibodově za bezpečnost a pětibodově za produkt (služby na palubě).

Finnair, který se z evropských aerolinek umístil nejvýše (na osmém místě), získal 7 ze 7 bodů za bezpečnost a 5,5 ze 7 za produkt.

V kategorii nízkonákladovek z evropských společností nejlépe bodoval easyJet, který obsadil ve své kategorii celosvětově druhé místo po JetStar a před Ryanairem na místě třetím. easyJet získal 7/7 za bezpečnost a 2,5/5 za produkt.

V kategorii nízkonákladových společností byly vyhodnocovány rovněž Smartwings, ČSA byly vyhodnocovány v kategorii tradičních dopravců.

Smartwings získaly za bezpečnost 6 bodů ze 7 a za produkt (služby na palubě) 2 body z 5. ČSA získaly 7/7 za bezpečnost a 4,5/7 za produkt.

Vyhodnocení bezpečnosti zahrnuje aspekty jako jsou incidenty za poslední dva roky, případné katastrofy za posledních pět let, výsledky auditů a průměrné stáří flotily.

Služby (produkt) byly u tradičních dopravců hodnoceny v obchodní a turistické třídě. Hodnoceny jsou tyto aspekty: rozteč sedadel, individuální zábavní systém, informace na webových stránkách, sedačky sklápěné do horizontální polohy (postele), občerstvení a nápoje, deky a polštáře, osobní zkušenost editora.

nízkonákladových společností byly v kategorii služby hodnoceny aspekty jako jsou pohodlí kabiny a sedačky, individuální zábavní systém a/nebo WiFi, nápoje a občerstvení. Přidělováno bylo max. 5 bodů, neboť nízkonákladové společnosti nabízí užší nabídku služeb než tradiční dopravci. (Foto: AirlineRatings.com)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Pepa - nepřihlášený host (...17.131...)
09.01.2024 14:38
ČSA

Jak může mít smartwings a čsa různé hodnocení, když většinu letů čsa zajišťuje smartwings? Hodnocení je úplně mimo, nízkonákladové maximálně jen 5 bodů protože nabízí míň služeb? Třeba Ryanair nabízí úplně všechno, jen se za to připlácí. A pokud si připlatíte kufr, teplé jídlo, a sedadlo navíc pro komfort, pořád to vyjde levněji než tradiční aerolinkou. Navíc u KLM ani LOT jsem na krátké cestě jídlo nedostal, a rozdíl v ceně byl mnohem víc než cena teplého jídla a zavazadla připlaceného u RYR.

Ouha (...81.170...)
08.01.2024 09:54

Nevím jak vážně brát web, který zveřejní video naprosto mimo mísu a jeho hlavní autor nemá tušení o rozdílu mezi “plug door” a “active emergency exit door”
https://www.airlineratings.com/news/watch-differences-in-boeing-737-max-exit-doors-explained/

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace