Boeing dodal 20. října US Air Force (USAF) další tři exempláře víceúčelových a tankovacích letadel KC-46A Pegasus (767-2C). Jejich počet tím dosáhl 75. Letectvo má objednáno celkem 120 letadel.
Jediným dalším provozovatelem KC-46A tohoto letadla je japonské letectvo, které provozuje dva letouny. Čtyři má objednáno izraelské letectvo.
Evropský konkurent Airbus A330 MRTT má sice výrazně více zákazníků, ale celkový počet objednávek je nižší než eviduje Boeing. A to právě díky 120 objednávkám KC-46A.
KC-46A postupně nahradí přesluhující KC-135, které jsou derivátem Boeingu 707. KC-46A je derivátem typu 767-200ER.
Dodávky KC-46A byly zahájeny s výrazným zpožděním a řadou technických problémů od softwarových defektů navigačního systému po netěsnící potrubí pro vodu, které v mrazu praskalo. Problém byl rovněž s pevností tankovacího ráhna. Stále je nutno přepracovat systém pro vizuální monitorování tankování RVS (remote vision system). Jeho verze RVS 2.0 bude součástí aktualizace v roce 2025. Stávající systém špatně pracuje v prudkém světle a za šera. (Foto: Breaking Defense, fosters.com, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém