Red Wings se vrací k Tupolevům

  • 12.10.2023 18:01

Korporace United AIcraft Corporation (UAC) připravuje předat společnosti Red Wings první exemplář Tupolev Tu-214 (RA-64518). Jedná se v podstatě o obnovení dodávek, neboť společnost Red WIngs provozovala do konce roku 2018 letadla Tupolev Tu-204, poté je nahradily Airbusy řady A320.

Perspektivní flotilu Red Wings mají tvořit SuperJety SSJ-10, Tu-214, SJ-100 a MC-21. Nezmiňuje se budoucnost trojice Boeingů 777-200, které jsou v průměrném stáří 26 let.

Díky rozsáhlé flotile dvaceti SuperJetů, které nepodléhají západním sankcím a mohou proto obsluhovat lukrativní mezinárodní linky, dosahují Red Wings velmi dobrých finančních výsledků.

Tu-214 na fotografiích je v nových barvách korporace UAC. Korporace vyrábí v Kazani letouny modifikace Tu-214 certifikované v roce 2000. Letadlo přepraví 210 cestujících na vzdálenost až 6500 km. (Foto: OAC, wikimedia, Russian Aviation Insider, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



MC - nepřihlášený host (...246.166...)
14.10.2023 13:16

MichalC: vykup lietadiel od leasingoviek vyriesil problem s dvojitou registraciou takze mozu letiet za hranice ruSSka a nehrozi im zadrzanie. Neriesi to ake problem so servisovanim v servisnej sieti vyrobcov lietadiel. Co sa tyka nahradnych dielov, tak tie si moze kupit kdokolvek, kludne aj Vy. Ovsem nikdo Vam nezaruci kvalitu tych dielov. Pretoze uz sa kseftuje aj s falosnymi certifikatmi k nim. Takze to, ze nakupili hromadu "dielov" neznamena, ze udrzuju strandart bezpecnosti ich lietadiel na patricnej urovni. I ten fakt, ze obcas im servisuje velke dvojulickove stroje Iran svedci o ich zufalej situacii.

https://www.youtube.com/watch?v=iRlu3PQr4rA

MichalC (...154.16...)
14.10.2023 11:15

Radek: nevim, odkud berete sve infromace. Bylo by zajimave znat ony zkrachovale letecke spolecnosti. Neodstatek nahradnich dilu nebo kanibalizace je fikce. Podle zpravodajstvi Reuters v obdobi kveten 2022 az cerven 2023 koupily ruska aerolinky nahradni dily za 1.2 miliardy dolaru. Viz https://www.planes.cz/cs/article/207902/ruske-aerolinky-si-nasly-cesty-k-nahradnim-dilum. Krome nahradnich dilu vykoupily ruske aerolinky jiz asi 300 letadel zapadnich leasingovych spolecnosti.

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
13.10.2023 20:40
Sankce

Přísun náhradních dílů je omezen, jak pro avioniku, tak i pro systémy. Takže zatím jich dost létá, mají jich taky dost uzemněných ze zkrachovaných aerolinek, takže je můžou kanibalizovat na náhradní díly. Uvidíme, jestli vydrží tak dlouho, než se ve větším rozjede výroba ruské verze.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
13.10.2023 11:02
Radek:

A proč by měly? Podle této logiky by sankcím mohly podléhat i všechny Airbusy, protože obsahují díly z ruského titanu.

MichalC (...63.98...)
13.10.2023 10:37

Radek: SuperJety uzemneny nejsou, a to ani z casti. Staci se podivat na Flightradar24.

MichalC (...63.98...)
13.10.2023 10:36

Radek: s timto dotazem se asi musite obratit na urady EU a USA. Sankce na obsluhu ruskych letadel se netykaji SuperJetu.

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
13.10.2023 06:49
Superjety nepodléhají sankcím?

A od kdy prosím vás? Vyrobené Superjety jsou poháněny motory SaM-146, které sankcím rozhodně podléhají, totéž avionika, podvozek, APU, vybavení interiéru atd. Ruskou verzi SSJ-100R teprve zalétali,
certifikát nezíská dřív než za rok a sériové kusy budou asi až od 2025. Do té doby je a bude většina flotily uzemněna, protože dochází americké a francouzské náhradní díly. PD-8 se testuje od lońského roku na Il-76, od srpna na Superjetu, nikdo neví, jestli nebudou problémy.

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace