Rakouská ministryně obrany Klaudia Tannerová minulý týden oznámila, že rakouské letectvo nahradí svá letadla C-130 Hercules letouny Embraer C-390. Nabídka Embraeru se ukázala výhodnější než přechod na verzi C-130J.
Ministryně oznámila, že řešení náhrady C-130 Hercules letouny Embraer C-390 bylo přijato na základě velmi důkladného vyhodnocení řady různých opcí. Ve třídě 20 tun byl Embraer jediným letadlem splňujícím všechna výběrová kritéria. Embraer C-390 může být v případě potřeby modifikován na tankovací (KC-390).
Rakousko používá Herkulesy od roku 2003. Své tři C-130 nahradí čtveřicí Embraerů. Analýza, kterou dříve provedlo nizozemské letectvo přitom dokládá, že čtveřice C-390 dokáže díky vyšším výkonům nahradit pět Herkulesů.
Letadla (K)C-390 jsou poháněna motory IAE V2500-E5. Užitečné zatížení letadla je 26 tun, což je o 6 t více než u C-130H. Embraer má takřka o 2 000 km vyšší dolet, výrazně vyšší maximální i cestovní rychlost a celkově nižší provozní náklady.
Kromě brazilského (a rakouského) letectva si dva letouny objednalo v roce 2020 Maďarsko. Letectva Nizozemska a Portugalska (každé po pěti letadlech) si Embraery objednala jako náhradu letadel C-130H resp. C-130H-30.
Rakousko zahájilo jednání s nizozemským letectvem o spolupráci v oblasti výcviku a údržby.
Letadla C-390 bude Austrian Air Force Air Transport Squadron bázovat na základně Vogler Air Base, která sdílí letištní infrastrukturu s civilním letištěm v Linci (LNZ).
Vloni v červnu prezentoval Embraer svůj letoun na letišti v Pardubicích české ministryni obrany Černochové. Na vývoji letadla se podílelo Aero Vodochody.
Embraer tímto úspěchem posiluje své příležitosti na velkém trhu náhrady letadel C-130H. Jde také o významnou referenci pro další země NATO. (Vizualizace: Embraer, Foto: Air Force Technology, Asian Military Review, MO ČR, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém