Aerolinky s nejpohodlnější ekonomickou třídou

  • 08.09.2023 07:22

Cestování ekonomickou třídou se stalo komoditou, která podléhá intenzivní cenové konkurenci. Letecké společnosti to nutí snižovat rozteče sedaček a omezovat i další služby. To se zdaleka netýká jenom nízkonákladových společností. Řada tradičních společností dnes nabízí ve svých ekonomických třídách stejně malé či dokonce horší rozteče sedaček než nízkonákladovky.

Rozteče sedaček, které ještě ne tak dávno byly standardem ekonomické třídy, jsou nyní nabízeny v (lepším případě) v Premium Economy, samozřejmě za prémiové ceny. Z tohoto pravidla existují výjimky.

Server Simple Flying uvádí letecké společnosti, které běžně nabízejí nadstandardní rozteče sedaček ekonomické třídy. Podrobné údaje o roztečích poskytuje server seatguru.com.

Nejvelkorysejší společností jsou Hi Air Korea, které na svých letounech ATR 72-500 poskytují všem cestujícím 38palcovou rozteč sedaček. To odpovídá např. Premium Economy dálkových linek společností United Airlines nebo Virgin Atlantic.

Americká charterová Contour Airlines, která provozuje lety regionální společnosti Contour Aviation, poskytuje v 16 ze svých 20 Embraerů (ERJ-135, ERJ-140 a ERJ-145) rozteč 36 palců. Bezplatně nabízí také nápoje a občerstvení. 

Korejská Air Premia poskytuje 35“ rozteč ve třech ze svých pěti letadel Boeing 787-9 (HL8387, HL8388, HL8389). Společnost zahájila provoz v srpnu 2021.

All Nippon Airlines u letadel s novými sedačkami „slim line“ poskytují 34“. Takto jsou vybaveny tři Boeingy 787-8 (z flotily 36 exemplářů), 32 ze 40 letadel 787-9, tři 787-10 a 5 ze 13 letadel 777-300ER.

Emirates nabízí v letadlech Airbus A380 až 34” rozteč.

Japan Airlines poskytují 34” rozteč ve všech svých letadlech Boeing 777-300ER, 6 ze 46 letadel 737-800 a 10 z 27 letadel 767-300ER.

Většina evropských leteckých společností nabízí na kratších a středních linkách typicky 29” až 31” rozteč sedaček. Výjimkou jsou např. Wizz Air s 28”. U širokotrupých letadel evropských aerolinek je typická rozteč sedaček 32”.

Jak již bylo zmíněno, některé tradiční společnosti nabízí stejnou či dokonce horší rozteč sedaček než nízkonákladové. Příkladem budiž KLM, které u letadel Embraer E-175 poskytnou cestujícímu ekonomické třídy pouhých 29”. O mnoho lépe si nevedou British Airways se 30”, u některých letadel řady A320 v uspořádání Euro Traveller dokonce pouze 29”. Austrian Airlines a Brusels Airlines nabízí 30”. Lufthansa poskytuje u většiny širokotrupých letadel 31”, u jednouličkových 30”.

Z nízkonákladových aerolinek je, jak bylo uvedeno, nejhorší WizzAir s roztečí pouhých 28”. Lépe je na tom easyJet s roztečí 29”, avšak se šířkou sedačky pouhých 17” proti standardním 19”. Nejlepší z velké trojky nízkonákladových dopravců je Ryanair s roztečí 30”. Ryanair tak nabízí větší rozteč sedaček, než např. British Airways (Euro Traveller).

Pokud jde o širokotrupá letadla na dálkových linkách, Finnair snížil s příchodem nových Airbusů A350 rozteč z 32” (u starších A330) na 31”. Podobně Air France snížily s novými Airbusy A350 a Boeingy 787 rozteč z 32” (u letadel Boeing 777) na 31”. Jak se ukazuje, cestovat moderními letadly tak může pro cestující znamenat snížení komfortu.

Emirates nabízí až 34” u letadel A380 a 32” u letadel 777. Singapore Airlines mají standardně 32”, na některých letadlech Boeing 777 však poskytují 34”.

Protože z výše uvedených pravidel existují odchylky, je dobré si přesné údaje o roztečích sedadel u jednotlivých společností, letadel a tříd najít např. na serveru seatguru.com. Server poskytuje i další užitečné informace, včetně upozornění na sedačky, kde z různých důvodů může být komfort snížen. (Foto: TravelUpdate, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Aleš - nepřihlášený host (...115.9...)
08.09.2023 15:43
Wizz

Wizzair je ten největší povl co znám. Vyhýbám se jim jak cert kříži. Nejdražší dodatkové služby ze všech.

Ivan_pha - nepřihlášený host (...160.19...)
08.09.2023 15:02
Sedačka

Ono i tak to není úplně jednoznačné, neboť záleží ještě na tloušťce sedadla. Rozdíl mezi novou skořepinovou sedačkou a nějakou starší může klidně být i palec.
Faktem zůstává, že trend sardinkování je bohužel daný.

Pavel - nepřihlášený host (...143.233...)
08.09.2023 08:22
Ryanair

Ryanair u nových B737 MAX8200 má rozteč 28" v kombinaci s 28,5", takže už v tomto případě dohnal svoje konkurenty. Zdroj aerolopa.com

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace