Privatizace TAP Air Portugal by měla být dokončena příští rok. Uvedl to portugalský ministr financí Fernando Medina. Ministr zdůraznil, že vláda nespěchá a nepotřebuje použít výnosy z prodeje společnosti k „zalepení“ děr v rozpočtu. Prioritou jsou strategické zájmy Portugalska a další růst TAP.
V současné době zpracovávají společnosti Ernest & Young (EY) a Banco Finantia pro vládu nezávislé ocenění dopravce. Ocenění bude k dispozici v srpnu.
O TAP má zájem hned několik zájemců. Zdá se, že o společnost se spolu utkají IAG Group a Air France-KLM. O TAP projevuje zájem také Lufthansa, ale je otázkou, nakolik je zájem aktuální po nákupu ITA Airways (transakce podléhá schválení regulačních úřadů).
Pro IAG by akvizice měla smysl, neboť by posílila profil IAG zejména v Brazílii a spolu se silnou pozicí ve Španělsku umožnila IAG Group dále diverzifikovat do segmentu volnočasových letů. Překážkou na cestě k převzetí TAP může být probíhající schvalovací proces o převzetí 80 % společnosti Air Europa. Pokud bude transakce schválena, skupina IAG by získala 100 % společnosti. Získat schválení však nebude jednoduché, neboť IAG má již nyní velmi silnou pozici na sousedním španělském trhu.
Zájem skupiny Air France-KLM potvrdil Ben Smith naposledy během jednaní valné hromady v květnu 2023. Také Air France – KLM sleduje „silnou geografickou pozici“ TAP, což činí akvizici TAP skupinou Air France-KLM „velmi atraktivní“, uvedl Smith.
Je zjevné, že během jednoho či dvou let bude dokončena zásadní konsolidace na atraktivních trzích Itálie. Španělska a Portugalska. (Foto: Travel Tomorrow, USA Today, @j3f.aviation, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém