Malta nezískala souhlas Evropské komise s poskytnutím finanční pomoci ve výši 290 milionů eur pro vlajkového dopravce Air Malta. Dodatečné financování bylo nutné pro záchranu dopravce. Rozhodnutím vlády (více zde) Air Malta letos končí, resp. bude transformována do nového vlajkového provozovatele, který by měl být konkurenceschopný.
Společnost byla založena v roce 1973.
Vláda ujišťuje, že tentokrát půjde o aerolinku, která bude skutečně podnikat. Má být moderní a efektivní, nechce konkurovat cenou, ale kvalitou. Společnost bude více selektivní a zaměří se na linky, kde může dosahovat zisku.
Naplňuje se tím proroctví šéfa Ryanairu Michaela O’Learyho, který již v září prorokoval, že Air Malta je příliš malá, něž aby mohla přežít.
O’Leary má pravdu, že s flotilou osmi letadel je Air Malta malou společností. Tím impozantnější je však požadavek na finanční pomoc ve výši takřka 300 milionů eur.
Skupina Ryanair má na Maltě registrovaného dopravce Malta Air se 158 letouny.
Na Maltě otevřel svou pobočku také Wizz Air. Wizz Air Malta již zaregistrovala na 50 letadel (některá z nich můžeme vidět i v Praze).
Malta je bází pro HiFly, Eurowings Europe či (dříve ukrajinskou) SkyUp.
Malta nabízí jedinečnou geografickou polohu pro společnosti, které obsluhují či plánují obsluhovat jih Evropy a perspektivní trhy severní Afriky, příznivé náklady regulace a spadá do jurisdikce evropského regulátora EASA. Provozovatelé mohou těžit z atraktivních podmínek zdanění, odpisů atd.
(Foto: MaltaDvice, aboutTravel, dailyMail, Flightsim.to, Air Industry News, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Konkurovat kvalitou a ne cenou v dnešní době? Na to je asi i těch 8 letadel zbytečně moc.