Přes záplavu zpráv o obrovských nákupech letadel z Indie a bezprecedentním růstovém potenciálu nelze přehlédnout vážné problémy některých provozovatelů na tomto trhu.
SpiceJet čelí žalobě Turkish Technik, kterým SpiceJet dluží 14,5 milionu za údržbu letadel. Kromě toho Turkish Technik obviňují, že SpiceJet Technic nevrátily zásoby náhradních dílů. Ty Turkish Technik poskytovaly SpiceJet na základě smlouvy z roku 2018, která byla vypovězena v roce 2021. K tomu je nutno připočítat ještě úroky.
V roce 2020 podal De Havilland Canada žalobu za nezaplacení doplatku za dodávku 19 letadel Dash 8-400. V roce 2021 byla podána žaloba na SpiceJet za neuhrazené leasingové poplatky za tři letouny ve výši 16,2 milionu dolarů.
SpiceJet nabízí některým věřitelům rychlé vypořádání dluhu za podíl ve společnosti, zatím se však nezdá, že by některý z věřitelů o podíl ve SpiceJet stál.
Další problémovou indickou společností jsou JetAirways. Kdysi největší indický letecký dopravce (podle počtu přepravených cestujících) pozastavil z finančních důvodů všechny lety v dubnu 2019. Novými majiteli zkrachovalé společnosti se stal investiční fond Kalrock Capital z Londýna a Murari Lal Jalan, podnikatel z Emirátů.
Následně byl oznámen ambiciózní plán vzkřísit společnost investicí 138 milionů dolarů. V prosinci 2020 byl ohlášen záměr zahájit provoz v létě 2021, ten se však z různých důvodů začal opožďovat. Vloni vlastnici oznámili zahájení komerční činnosti v létě tohoto roku, ale v lednu již mluvili o třetím či čtvrtém čtvrtletí.
Problém JetAirways spočívá v tom, že v mezidobí se zásadně mění situace na trhu, a to v neprospěch restartu. Air India jsou v ofenzivě, start-up Akasa Air se rychle rozvíjí. Další růst plánují rovněž vedoucí IndiGo. Výhled na úspěch JetAirways proto není nijak příznivý.
(Foto: India TV News, khaleejtimes.com, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém