Dva Dreamlinery sloužící komerčnímu provozu pouhých 10 let budou nyní kanibalizovány a sešrotovány na náhradní díly. Obě letadla jsou pozůstatkem megalomanské éry Norwegian Air Shuttle. Jde o první Dreamlinery z komerčního provozu, které jdou do šrotu. Vůbec prvním sešrotovaným Dreamlinerem byl tovární N787FT, který však v komerčním provozu nebyl.
Smutný osud čeká Boeingy 787-8 (VP-CVL a VP-CVM) na letišti Glasgow Prestwick (PIK), kde budou likvidovány irskou společností EirTrade. Ta si pochvaluje obrovský zájem o náhradní díly, neboť řada Dreamlinerů ve stáří 12 let nyní podstoupí revize. Trh použitých náhradních dílů (USM) pro tento typ letadla zatím prakticky neexistuje. Rozebrání a sešrotování letadla si vyžádá asi tříměsíční práci.
Zatímco Boeingy 787-9 společnosti Norwegian našly uplatnění u Norse Atlantic, nový zákazník pro 787-8 se nenašel. (Foto: BBC, planes.cz)
Sešrotovat 10 let staré letadla není moc ekologické ani pochopitelné. To ty náhradní díly jsou tak drahé, že vyjde levněji sešrotovat letadlo, které by mohlo ještě 10 let létat? Vysvětlením je, že ty letadla jsou mizerně vyrobené a dlouho stály na zemi (od května a září 2019), takže uvedení do provozu by bylo velmi drahé.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Z těch letadel se před šrotací vymontuje všechno, co může posloužit někde jinde.
Vysvětlením je, že je nikdo nechce.