S kuriozním prohlášením přišel šéf skupiny Air France-KLM Ben Smith. Pochválil si, že skupina se cítí osvobozena od „astronomických“ poplatků za přelet transsibiřskými koridory mezi Evropou a Asií.
Ben Smith to uvedl během konference s investory dne 17. února v souvislosti s obnovením poptávky na lety do Číny a růstem poptávky na lety do jihovýchodní Asie.
Uzavření transsibiřských koridorů a oblet Ruska nyní prodlužují cestu až o tři hodiny, což sice vyvolává dodatečné náklady, na druhou stranu Air France-KLM neplatí za využití vzdušného prostoru Ruska.
Pokud je tvrzení generálního ředitele o osvobození pravdivé, pak se logicky nabízí otázka, proč do konce února 2022 tyto astronomické náklady skupina nesla, a to zcela dobrovolně.
Názor šéfa skupiny se pozoruhodně liší od pohledu dalších aerolinek a organizace IATA, která naopak o znovuotevření transsibiřských cest usiluje. Ben Smith se také vyrovnal s otázkou čínské a asijské konkurence, která těží z konkurenční výhody nejrychlejšího spojení s Evropou. Prohlásil, že cestující preferují Air France-KLM. Zdálo by se tedy, že uzavření transsibiřských letových cest nezpůsobuje žádné problémy, spíše naopak.
Samozřejmě jen pokud by si ten samý Ben Smith v pátečním interview pro Financial Times nepostěžoval, že čínské aerolinky mají „nespravedlivou výhodu“ proti evropským dopravcům, kteří musí Rusko oblétávat. V interview uvedl, že cesta z Paříže do Soulu se tak prodlouží o tři hodiny. „Pokud máte čínského dopravce, který letí přes Rusko, tak proti nám mají nespravedlivou výhodu“, uvedl.
Tentokrát generální ředitel překvapivě z úvah o obletu Ruska vypustil obligátní fráze o snižování uhlíkové stopy.
Shodou okolností ve stejném interview si šéf Finnairu postěžoval, že s obletem Ruska je těžké dosáhnout zisku na spojích do sekundárních čínských měst. Doba letu do Japonska se Finnairu prodloužila o třetinu.
Virgin Atlantic z důvodů vysokých nákladů spojených s obletem Ruska neobnoví spojení s Hongkongem.
Skupina Air France-KLM hospodařila v loňském roce s čistým ziskem 496 milionů eur, přičemž výnosy dosáhly 26,4 miliardy eur. To je meziroční nárůst o 84 %. V roce 2021 utrpěla skupina ztrátu 126 milionů eur.
V letošním roce společnost plánuje dosáhnout 95-100% kapacity roku 2019, v tomto čtvrtletí se mají kapacity pohybovat mezi 90 a 95 % (měřeno v nabízených sedačkách a kilometrech ASK). (Obr.: Financial Times, Flightradar24)
To má AFKL docela slušnej zisk za minulej rok
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tyhle krátký zprávičky jsou super (teda pokud to není zrovna úplný nesmysl, jako např. ten pár dnů starý Tel Avivo).. Ale přesně jen do okamžiku, než člověk dorazí k rádoby "vtipnému" bulvárnímu názoru autora zprávičky.