Dne 23. ledna se letadlo Airbus A330-202 (VH-EBA) letící na lince Qantasu QF887 muselo po 45 minutách letu vrátit na letiště odletu v Adelaide. Důvodem byla chybějící dokumentace.
Takové případy se stávají, dokonce častěji, než by se zdálo. Tedy nic pozoruhodného, pokud by se nejednalo během necelého týdne již o šestý případ návratu letadla Qantas na letiště odletu.
Toto jsou jednotlivé incidenty:
18. ledna – let QF144 ze Sydney do Aucklandu vyhlásil nouzi nad Tasmánským mořem kvůli vysazení levého motoru letadla Boeing 737-800 (VH-XZB)
19. ledna – let QF101 na Fidži se vrátil zpět na letiště odletu do Sydney poté, kdy pilot obdržel varování o možném mechanickém problému letadla Boeingu 737-800 (VH-VZV)
20. ledna – QF430 letící z Melbourne do Sydney se krátce po vzletu musel vrátil do Melbourne kvůli indikaci problému motoru letadla Boeing 737-800 (VH-VXP)
20. ledna - QF1516 se po vzletu z Melbourne vrátil poté, kdy u letadla Boeing 717-200 (VH-NXI) došlo k poruše klapek.
22. ledna – QF102 letící z Fidži do Sydney se v polovině cestu vrátil zpět na Fidži kvůli zápachu v kabině. Jednalo se o Boeing 737-800 (VH-VZT).
Společnost Qantas bývá označována za nejbezpečnější leteckou společnost na světě. Události z posledního týdne tomu zdánlivě nenasvědčují, jde však o běžné situace, které se zpravidla daří vyřešit pomocí stanovených postupů. (Foto: SBS, Australian Aviation, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém