Dostupné informace naznačují, že během několika týdnů může být podepsána nová jaderná smlouva s Iránem.
Irán vyjádřil ochotu akceptovat americký požadavek zachovat sankce proti Islámské revoluční gardě (Armádě strážců islámské revoluce). Irán naopak vznesl požadavek, aby v případě, že USA ze Smlouvy opět ustoupí, zaplatily kompenzace. Tento požadavek může jednání poněkud protáhnout. Součástí dohod je mimo jiné uvolnění 7 miliard dolarů zadržovaných západními bankami a zrušení sankcí na 17 íránských bankovních domů a 150 ekonomických struktur.
Pokud by došlo k otevření trhu a zrušení embarga na leteckou techniku, otevřel by se velký trh, který potřebuje stovky nových letadel. V současné době mají íránské společnosti podepsány kontrakty nebo závazky na více než 200 letadel, k jejich realizaci kvůli sankcím vyhlášeným v roce 2018 již nedošlo.
Park iránských leteckých společností je beznadějně zastaralý a bezpečnost provozu ohrožuje dlouhodobý nedostatek náhradních dílů. Například průměrný věk Boeingů 747 společnosti Iran Air je 35 let, Airbusů A300B4 38 let. Boeingy 747 společnosti Mahan Air mají průměrné stáří 34 let. Podobně zoufale zastaralý park mají Iran Aseman Airlines. V době, kdy Airbus a Boeing nemohou prodávat do Ruska, by se výrobci zhojili v Iránu.
Smlouva by uvolnila také export iránské ropy, který může dosáhnout až 2,5 milionu barelů denně. To by mohlo snížit světové ceny paliva a pomoci zmírnit energetickou krizi. (Foto: Skytraxrating, Teheran Times)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém