Británie výrazně zjednodušila pravidla pro přijíždějící (očkované) cestující
Cesty do Británie se pro cestující s ukončeným očkováním schválenou vakcínou výrazně zjednoduší. Británie vyškrtala z „červeného“seznamu takřka 50 zemí. Na seznamu nyní zůstalo pouze sedm zemí z Jižní Ameriky. Otevření globálního cestování největšího evropského trhu letecké dopravy je vynikající zprávou zejména pro British Airways. CEO společnosti Sean Doyle rozhodnutí vlády přivítal.
Od pondělí již nejsou u očkovaných hostů, kteří přijíždějí do Británie, požadovány předodletové testy (PCR či antigenní). Cestující pouze vyplní příletový formulář a absolvuje test PCR druhý den po příletu. Vláda slibuje, že do konce října změní požadavek testu PCR na rychlý (a levný) antigenní test.
Naopak cestování se zkomplikuje cestujícím, kteří nejsou očkováni (schválenou vakcínou). Pro ně se „zelené“ země mění na žluté, což znamená předodletový test PCR a nejméně pět dní samoizolace a dva, resp. tři testy PCR po příjezdu do Británie. Neočkovaní cestující přijíždějící z „červených“ zemí se musí podrobit desetidenní karanténě v určeném hotelu, a to na své náklady. Do Británie smí přicestovat pouze v případě, že jsou občany Británie nebo rezidenty.
Očekává se, že zmíněná opatření vyvolají skokový růst poptávky a napomohou dalšímu oživení letecké dopravy.
Smartwings na změnu podmínek reagovaly obnovením pravidelných letů z Prahy na Heathrow. Do Londýna Smartwings létají čtyřikrát týdně a od zimního letového řádu plánují létat denně.
Piloti British Airways opět mění postoj k bázi na Gatwicku
Piloti British Airways (BA) organizovaní v odborové organizaci BALPA nyní pro změnu zase souhlasí s ustavením nízkonákladové (?) báze BA na Gatwicku, která by měla nabízet na krátkých a středních tratích lety do oblíbených dovolenkových destinací. Nejprve BALPA tento plán předběžně podpořila. Koncem září však odboráři svůj názor změnili a plán odmítli, neboť pracovní smlouvy pilotů nové jednotky měly být méně výhodné než ty, které mají piloti BA.
Vedení společnosti přijalo odmítnutí s lítostí a připomnělo, že báze je dlouhodobě ztrátová a plán byl zřejmě poslední šancí, jak lety z Gatwicku zachovat a zároveň zabránit dalším ztrátám. Provozní ředitel BA Jason Mahoney svým dopisem piloty informoval, že firma bude nucena hledat alternativy, jak využít slotů na letišti Gatwick pro splacení dluhů vzniklých v důsledku pandemie. To znamenalo sloty prodat a z Gatwicku odejít.
Nynější obrat v názoru odborářů znamená, že původně odepsaný scénář je opět aktuální a posunuje BA k ustavení jednotky, která zahájí komerční lety v letní sezóně 2022. Pozoruhodné přitom je, že zatímco vedení BA původně mluvilo o nízkonákladové bázi, nyní použilo formulace „full-service, short-haul“. Znamená to snad, že nová jednotka už není nízkonákladová? A pokud ano, pak není jasné, jakým zázrakem hodlá BA zásadně snížit nákladovou základnu jednotky, aby mohla konkurovat nízkonákladovým společnostem.
Je možné, že odpověď na tuto otázku dnes nezná ani vedení BA, neboť ve své informaci uvádí, že „bude pokračovat v diskusi se všemi zainteresovanými stranami s cílem odsouhlasit cestu vopřed“.
Sledovat další vývoj okolo báze BA v Gatwicku, která je již přinejmenším deset let ztrátová, bude rozhodně zajímavé.
British Airways vrací A380 do provozu. BA obnoví vedoucí postavení na transatlantických linkách.
British Airways (BA) vrátí v prosinci na dálkové linky první čtveřici letadel Airbus A380. Konkrétně jde o linky do Los Angeles, Miami a Dubaje. Před nasazením letadel na zmíněné linky se A380 v listopadu objeví na krátkých tratích, což posádkám umožní obnovit potřebné návyky. Předpokládá se, že budou létat do Frankfurtu a Madridu.
Kromě letů za účelem údržby a oprav byla letadla A380 na zemi od března 2020. Technicky byla po celou dobu udržována ve stavu, který umožňuje jejich rychlou aktivaci. Původně se návrat do provozu plánoval až na březen 2022. Rozhodnutí USA otevřít v listopadu zemi přijíždějícím z Británie a zemí Schengenu plán urychlilo. V prosinci plánují BA provozovat do USA osm letů denně.
Na linkách do USA budou BA v zimě provozovat spoje do až 23 amerických destinací, kam aerolinka nabídne 246 letů týdně. BA tedy obnoví své vedoucí postavení na transatlantických linkách.
Aerolinky podepsaly dlouhodobý kontrakt na údržbu všech svých 12 letadel A380 do roku 2027, což dokládá odhodlání společnosti vrátit letadla do provozu a provozovat je dlouhodobě. Nejstarší exemplář (G-XLEA) nyní prochází těžkou údržbou. (Foto: Iinvesting.com, British Airways)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém