CEO Wizz Airu József Váradi potvrdil zájem o sloty ve Franfurtu a Mnichově. Lufthansa se musí na těchto letištích vzdát 24 slotů, aby splnila podmínku Evropské komise (EK) pro udělení státní pomoci v objemu 9 miliard EUR. Váradi zároveň kritizoval opatření EK s tím, že proti 9 miliard EUR státní pomoci se Lufthansa vzdala pouhých 2 % svých slotů, což je zjevně neadekvátní.
Do aukce na sloty se může přihlásit pouze nový provozovatel. Wizz Air tuto podmínku splňuje, neboť Frankfurt společnost opustila počátkem roku s vypršením tříletého období podpory pro nové provozovatele. Wizz Air bude trvat na záruce, že počet slotů bude moci postupně zvyšovat.
Šéf skupiny Ryanair Michael O’Leary potvrdil, že Ryanair ve Frankfurtu zůstává, ale bude svou přítomnost zvyšovat pouze tehdy, až bude moci nasadit Boeingy 737-8200.
Wizz Air zároveň korigoval své plány na ustavení odnože v Abú Dhabí. Původně měla společnost provoz zahájit v říjnu třemi letadly, nyní jejich počet zdvojnásobí. Stávající krize poptávky oslabuje konkurenci a nahrává plánům Wizz Airu.
„Wizz Air Hungary rostl do stovky letadel 15 let, Wizz Air Abú Dhabí může dosáhnout stovky letadel a možná i více také během 15 let“, sdělil Jozsef Varadi portálu Arabian Business.
Jak již server planes.cz dříve informoval, Wizz Air chce expandovat ze své báze v Londýně Lutonu na Gatwick. Využije tak slotů uvolněných společnostmi British Airways, easyJet, Virgin Atlantic, Norwegian a Thomas Cook. Wizz Air sice o tyto sloty usiloval vloni po krachu společnosti Thomas Cook. easyJet však předložil atraktivnější nabídku. Nyní má Wizz Air šanci získat sloty levněji.
Wizz Air tak dokonale využívá svého silného postavení a ve stávající krizi posiluje své tržní pozice. (Foto: Wizz Air, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém