Společnost General Electric dodala Boeingu opravené a letuschopné motory GE9X, kterými je v těchto dnech osazován prototyp 777-9 WF001 (N779XW).
Výrobce motorů GE Aviation v květnu přiznal, že u motorů dodaných pro prototyp 777X se projevila vysoká teplota výstupních plynů, což by v provozu vedlo k nadměrnému opotřebení motoru. Odstranění této závady si vyžádalo přepracování konstrukce statoru vysokotlaké části. Motory v srpnu proto byly staženy k výrobci.
Program 777X byl zahájen v listopadu 2013 a první let prototypu se měl původně uskutečnit ještě v roce 2018. Termín byl několikrát odložen, naposledy právě kvůli defektu motorů GE9X. Nyní je první let plánován na počátek roku 2020. Koncem října společnost také přehodnotila termín dodávek prvních komerčních letadel a posunula jej na počátek roku 2021. Dalším problémem je, že prototyp pro statické zkoušky neprošel závěrečnou tlakovou zkouškou, při které z trupu vyletěly nákladové dveře. Zatím není jasné, jaký vliv to bude mít na průběh certifikačního řízení.
Vývoj menšího modelu 777-8 byl odložen na neurčito, aby se společnost mohla soustředit na dořešení problémů okolo recertifikace 737 MAX a certifikaci 777-9. (engineering.com)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém