V srpnu oznámila společnost Airbus, že do výběrového řízení na letadla pro projekt ultradálkových non-stop letů Sunrise společnosti Qantas zřejmě vyšle Airbus A350-1000ULR. Jedná se o upravenou verzi A350-1000 doplněnou o přídavnou nádrž a některé další úpravy, které mají dovolit komfortní let v délce trvání okolo 21 hod.
Původně se předpokládalo, že Boeing vyšle do soutěže Boeing 777-8, tj. menší verzi 777X, která však má delší dolet. Vzhledem k tomu, že se společnost rozhodla vývoj tohoto modelu odložit přinejmenším o dva roky, nyní nabízí Qantasu jako přechodné řešení 777-9. První letadlo by mohl Qantas získat v roce 2021, a to díky zrušeným objednávkám společnosti Etihad Airways.
Protože však dolet standardní verze 777-9 nevyhovuje zadání, společnost Boeing navrhuje snížit užitečné zatížení a využít kapacity letadla do max. 300 cestujících. Obecná maximální kapacita modelu 777-9 je 426 cestujících a max. dolet 13 500 km (https://www.boeing.com/commercial/777x/). Snížením užitečného zatížení by se max. dolet prodloužil až na 17 000 km, přičemž se nevylučuje použití přídavných nádrží. Původně předpokládaná verze 777-8 má max. dolet 16 170 km, takže dosažení požadovaných parametrů projektu Sunrise by v tomto případě bylo snazší.
Detaily nabídky nejsou známy, ale vzhledem k formulaci „přechodné řešení“, kterou návrh označuje Boeing je jasné, že součástí nabídky je nějaká forma finanční kompenzace, a to vzhledem k nízké efektivnosti řešení.
V rámci projektu Sunrise otevře Qantas non-stop linky z východního pobřeží Austrálie do Kapského Města, Londýna, New Yorku, Paříže a Rio de Janeira. Zahájení je plánováno na konec roku 2022 nebo počátek roku 2023. (obr. Qantas)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém