Organizace OAG přinesla pravidelnou statistiku dochvilnosti leteckých společností za červenec. Metodika OAG pokládá za dochvilný ten let, který má proti letovému řádu zpoždění max. do 15 min.
Tabulku v absolutním pořadí vede Garuda, a to výkonem 93,9 %. V příloze (obr. 1) přinášíme celkové výsledky Top20 a v příloze 2 Top20 světových společností podle počtu letů (obr. 2). Mezi 20 největšími společnostmi (podle počtu letů) je z hlediska dochvilnosti sedm evropských společností, jejichž pořadí a dochvilnosti jsou následující:
Aeroflot | 86,7 % |
Ryanair | 77,0 % |
Turkish Airlines | 74,5 % |
Air France | 74,3 % |
British Airways | 70,6 % |
Lufthansa | 68,9 % |
easyJet | 61,6 % |
České aerolinie vykázaly v červenci dochvilnost 58 %, což znamená 141. pozici ze 160 vyhodnocovaných společností. Smartwings vykázaly podle dochvilnost OAG 56,7 %. (Zdroj: OAG)
Souhlasím, že cestující zajímá mohem více, kdy se dostane z letadla, nebo přesněji kdy vyjde z letiště (tzn. kufr + pasové a celní odbavení). Ale to už nemá se statistikou leteckých společností moc společného. Mnohem více vypovídající pro pasažéry tak můžou být zpoždění letů podle letiště než podle společnosti - když poletím na/z EGW, mám 50 % pravděpodobnost zpoždění a je úplně jedno, s kým letím. Nebo by z toho mohla vypadnout zajímavá čísla právě o aerolinkách.
https://www.flightstats.com/v2/monthly-performance-reports/airports
Cestující asi málo zajímá, kdy letadlo přistane, ale spíše kdy dorazí ke gatu. Asi ještě zajímavější by bylo spočítat čas, kdy se cestující dočkají zavazadla. Ale chápu, že to je asi těžké. A v to případě by Praha se svými obligátními 45 min. čekání na kufr asi totálně propadla.
Souhlasím, že ČSA už asi nepomůže nic!
Možná by bylo zajímavé vidět, jak by se statistiky změnily, kdyby se nepočítal "gate time", ale "landing time". Takhle zpoždění obsahuje složku, kterou aerolinky nemůžou nijak ovlivnit (např. chaos na Heathrow ve špičce). ČSA by to v žebříčku asi nepomohlo
Priznam se, ze jsem furt nepochopil, jestli jsou Smartwings - CSA jedna spolecnost nebo dve. Tvari se to jako dve, ale zaroven vsechny lety jsou "operovany spolecnostmi Smartwings a Ceske aerolinie, takze kdyby zbyl jen jeden z nazvu, tak se pro me jako pro zakaznika nic nedeje. Letusky maji na uniformach obe loga, o barvach letadel ani nemluvim, tam uz je asi i nahode, jestli poslou sw, tvs nebo csa. Dokazal by mi to prosim nekdo strucne vysvetlit?
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
V pátek 23. jsem před polednem přilétal ze Samosu (ne, nebyl to ten čtvrteční s jedním motorem ). Celou dobu jsme letěli někde ve FL 230, zpoždění bylo 20 minut, letuška to zdůvodnila přetížením vzdušného prostoru. Na kufry jsme čekali asi 20 minut, možná hlavně proto, že na ten samý pás před námi vykládali let z Kosu.
Ani jednu hodnotu nepokládám za tragickou. Koneckonců, při cestě z/do Prahy po zemi chytnu půlhodinu zpoždění jako nic, a to každý týden, tak co.
Ale chápu, že když někdo honí přestup, tak mu každá minutka zpoždění o něco zvedne hladinu adrenalinu.