Na jednání IATA v Soulu ředitel prodeje Airbus Christian Scherer naznačil, že existují plány pro nová jednouličková letadla s prodlouženým doletem. Přitom použil množné číslo, takže se bude zřejmě jednat nejenom o dlouho diskutovaném derivátu A321XL, ale zřejmě i o verzi A220-300 s prodlouženým doletem. Airbus naznačuje, že A321XLR se může dostat do komerčního provozu v horizontu pěti let, tj. v letech 2023 nebo 2024. Oficiálně však zatím zahájení projektu nebylo oznámeno, a to přesto, že Airbus již oslovil potencionální zákazníky. Generální ředitel Airbusu Faury před několika týdny také zmínil, že podmínkou zahájení vývoje a výroby je získání 200 objednávek.
Varianta XLR má zahrnovat úpravy křídel a zesílení konstrukce, které umožní zabudovat další palivovou nádrž v centroplánu. Letoun má přepravit až 220 cestujících na vzdálenost až 9260 km. Kabina má obsahovat některé inovace převzaté z A350. Konkurenční projekt Boeingu, letoun NMA (pokud bude schválen do vývoje a výroby), má mít dvě verze, a to pro 220 resp. 270 cestujících a s doletem od 7400 km do 9300 km. Airbus A321XLR by tedy mohl konkurovat zdola a A330neo ze shora.
Všeobecně se očekává, že Airbus oficiálně ohlásí program A321XLR na výstavě v Paříži. Největší pozornost však poutá očekávané oznámení Boeingu o vývoji a výrobě NMA (někdy označované jako Boeing 797). Paris Air Show se koná na letišti Le Bourget 17. až 23. června. V této době by měl v USA proběhnout také první let Boeingu 777X. (Obr.: Leeham News)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Airbus musí Boeing natolik uzemnit že nebude schopen racionální a praktické odpovědi.Airbus čeká skvělá budoucnost.