Holandská vláda zveřejnila dne 14. května návrh zákona, který má umožnit uvalit daň 7 EUR na každého cestujícího, který opouští zemi letadlem. Daň údajně sleduje ekologické aspekty a má učinit leteckou dopravu více „zelenou“. Vláda doufá, že zákon bude letos schválen a vstoupí v účinnost rokem 2021.
Chief Marketing Officer Ryanairu Kenny Jacobs prohlásil, že nová daň nemá nic společného s životním prostředím, ale je jenom skrytou podporou pro KLM. Své tvrzení opírá o fakt, že daň nebude uplatněna v případě dětí a tranzitních cestujících. Je přitom jasné, že pro KLM je příjem z tranzitních cestujících důležitý. Naopak, daň postihne nejvíce společnosti, které provozují efektivnější přímé lety. Pokud by byl zákon skutečně motivován ekologickými aspekty, pak by měl uvalit daně na největší znečišťovatele životního prostředí, tj. společnosti, které používají stará letadla a letiště Schipol používají pro transit. Daň by tedy měla mít vztah k „uhlíkové stopě“ letadel.
Ryanair sám sebe charakterizuje jako „čisté aerolinie“, a to zejména díky tomu, že provozuje přímé lety a tudíž efektivnější spojení a má modernější letadla, která životní prostředí méně zatěžují.
Tvrzení Ryanairu je v rozporu s hodnocením EU, která naopak zařadila Ryanair mezi TOP10 největších znečišťovatelů. Toto zařazení však vyplývá z velikosti společnosti, nikoliv z toho, že by letadla Ryanairu byla méně šetrná k životnímu prostředí. (Foto: Ryanair, planes.cz)
Vynimocne musim suhlasit s ryanom.
Priame lety su urcite lepsie k zivotnemu prostrediu ako tranzit. Ked velmi casto tranzit funguje systemom ze idem najprv 1000km na zapad a potom 6000 na vychod.
Toto ma inak vseobecne stve, taketo “riesenia”, ktore evidentne nepomozu, len je to obycajna dan skryta za ochranu zivotneho prostredia. Kto by si dovolil nesuhlasit s ochranou zivotneho prostredia ze?
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pleteš dvě věci. Do žádné Horní -Dolní nebude létat wide body aby naložil dvacet lidí a letěl s nimi 6000 mil. Takže když chceš letět někam daleko, musíš najít hub odkud se ten dlouhý let vyplatí (naplní). Takže když poletím z Tokia tak musím do AMS a potom teprve domů ( jenom příklad).
Tvrzení Ryanu je pokrytecké, cca asi dva měsíce zpět se s nimi vyplatilo letět z Říma do Prahy přes Paříž a ne přímo. Další věc je, že Hahn je tak daleko od civilizace, že minimálně padesát procent cestujících jsou tranziti.