Společnost Boeing snížila v polovině dubna tempo výroby modelu 737 MAX na 42 letadel. Nyní však Boeing údajně plánuje tempo postupně zvyšovat.
Jak známo, letadla jsou od 13. března celosvětově uzemněna v důsledku katastrofy letadel 737 MAX Lion Air a Ethiopian AIrlines. Následně přišlo rozhodnutí Boeingu snížit od poloviny dubna tempo výroby z 52 letadel měsíčně na 42 letadel. Toto rozhodnutí vyvolalo komplikace v dodavatelském řetězci, neboť někteří klíčoví dodavatelé by snížení výroby (a tedy prodeje) neustály – dohodly se proto s Boeingem, že budou pokračovat původním tempem. Boeing je nucen tuto produkci kupovat na sklad. Jiní dodavatelé však výrobu snížili. Celý dodavatelský řetězec se tím pádem dostává do nestabilního stavu. Boeing přitom používá externích dodavatelů pro výrobu komponent v daleko větší míře než Airbus. Předpokládalo se, že znovu synchronizovat dodavatele a dosáhnout původních výrobních množství se proto nepodaří dříve než příští rok.
Během konference MRO Americas se však ukázalo, že Boeing chce upravit plán výroby tak, že od poloviny dubna a v květnu bude vyrábět 42 letadel 737 MAX měsíčně, v červnu 47 letadel. V červenci a srpnu předpokládá vyrobit 51,5 letadla měsíčně a od září 57 letadel měsíčně. Boeing původně plánoval dosáhnout tempa 57 letadel měsíčně v červnu nebo červenci. Pokud tento plán náběhu bude dodržen, ke konci roku bude výroba 737 MAX opožděna pouze o týdny.
Firma ke konci března registrovala 4625 nevyřízených objednávek na letadla 737 MAX. Nejvíce otevřených objednávek, 249, mají Southwest Airlines, následovány flydubai s 237 objednávkami a VietJet Air s 200 objednávkami.
Boeing v 1. kvartálu získal pouze 95 objednávek proti 180 za stejné období loňského roku a celkový počet objednávek dokonce poklesl. V březnu firma nezískala na model 737 MAX žádnou objednávku. (Foto: Boeing, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém