Po včerejší nehodě Boeingu 737 MAX stáhly ostatní letadla tohoto typu z provozu postižené Ethiopian Airlines a následovaly je Cayman Airlines. Dnes vydal zákaz provozu téměř stovky těchto letadel s čínskou registrací tamní letecký úřad. Ostatní provozovatelé s Boeingy 737 MAX létají a jsou v kontaktu s výrobcem, který se v souladu s pravidly organizace pro civilní letectví účastní vyšetřování.
Aktualizace: Vzhledem ke katastrofě letounu 737 MAX Ethiopian Airlines oznámila společnost Boeing, že odkládá slavnostní roll-out nového letounu 777X. Ceremonie byla původně plánována na 13. března. Informaci přineslo zpravodajství Reuters. Boeing uvedl, že se soustředí na pomoc Ethiopian Airlines a nové letadlo představí v blízké budoucnosti.
Další případné aktualizace budeme aktualizovat v hlavním článku k nehodě.
Takže ekonomika neekonomika, podle mě to ted do vyšetření létat nemá, sorrY.
..a před MCAS to , alespon co mě pamět slabě slouží, žádný z tisíců B-737 neudělal, ano, bylo tu několik katastrof s ovládáním směrovky, utajená utržená náběžka stabu skoro nového letadla a pád z hladiny........ale jinak tohle ne.
Chran pánbu osobně, jinak MaXíky uzemnila už i Indonesie, a jestli celému problému šlo zamezit deaktivací přestavování stabu a natočit správnou polohu kolečkem, tak proč to neudělali?
Nebo jim snad MCAS zasáhnul do řizení při zapnutém autopilotovi, to by neměl a moment překvapení může být katastrofální?
Nebo zacloumal s letadlem tak až autopilota odpojil? Všechno je možné, každopádně podobnost havárií dvou stejných letadel ve velmi podobném sledu mě děsí......
Petre, neber si to osobne ale jedna vec je videt to z tvyho pohledu.
A druha vec - brat to trochu realne, to ze to CAAC nedela kvuli bezpecnosti ti muzu primo garantovat, uz jen kvuli politicky povaze Ciny je jasny ze to vazne kvuli bezpecnosti delat nebude, naopak. (Myslis ze by Cina reagovala stejne kdyby to misto MAXu byly dve C919?)
Duvod proc ti to zadna normalni aerolinka neudela je naprosto jednoduchej - ekonomika.
Ve chvili kdy se nebude jednat o jednotky kusu ve flotile, si novy era tezko nekdo odstavi protoze je to ekonomicka sebevrazda.
V pripade Lionu meli piloti sanci na memory items, tady je vysetrovani porad v prubehu a ackoliv jsou indikace hodne podobny, bych byl s predcasnejma vysledkama a soudama hodne opatrnej.
Kdyz se to potvrdi, je to pak jina vec.
Normální aerolinka ano
To že se dopravní letadlo z cca několika tísic metrů a cca -+ 12 minut po vzletu zřítí pod ostrým úhlem k zemi je neobvyklé!
To , že se to stane v rozpětí několika měsíců u nového letadla je velmi neobvyklé!
Domnívám se, že závěr CAAC nemá s obchodní válkou nic společného.
Asi tezko muze nekdo ocekavat, ze si normalni aerolinka uzemni dobrovolne 1/3 flotily pokud neprijde narizeni od boeinga nebo UCL. To co se stalo je samozrejme tragedie, nadruhou stranu je to stale vysetrovany.
Vzhledem k obchodnim vztahum USA vs Cina se clovek asi nemuze moc divit rozhodnuti CAAC.
Travel Service s nimi bude létat, dokud také nespadnou. Takže do Egypta nebo do Bulharska raději klidně vysloužilou 737-400.
Norwegian take cekaji. A o rozhodnuti Smartwing neni potreba ani pochybovat.
Flydubai zatím neuzemnila.
Celkem 13 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ještě včera jsem si byl jistý, že můj názor smažete...
Boeingu jsem fandil, ale pokud chce řešit přelidnění planety tímto způsobem, dnes nemohu jinak, než ho spláchnout : - (((