Statistika dochvilnosti OAG za leden. Proč je vlastně Lufthansa v první lize ratingu Skytrax? ČSA tradičně špatně.

  • 17.02.2019 10:00

Organizace OAG zveřejnila výsledky statistiky dochvilnosti letů za leden. Pro účely tohoto vyhodnocení je metodikou OAG považována za zpoždění odchylka na příletu proti letovému řádu o 15 minut a více, případně zrušení letu. Z různých statistik uvádíme Top20 leteckých společností podle počtu letů a jejich výsledky OTP (On Time Performance), viz tabulka.  

V kategorii Top20 globálních leteckých společností patří prvenství All Nippon Airways (86,7 %), následované British Airways (84 %) a LATAM (83,2 %). Pokud jde o evropskou trojku nejlepších (velkých) společností, vede BA (84 %), následována easyJetem (81,8 %) a Ryanairem (80,8 %). Podotýkáme, že solidní výsledky vedoucích lowcosterů jsou spíše pravidlem než výjimkou. Létat na čas prostě umějí.

Možná ještě zajímavější je ale podívat se na seznam z druhého konce. Zdaleka nejhorší ze seznamu Top20 v Evropě je Lufthansa (pětihvězdičková společnost podle ratingu Skytrax), a to „výkonem“ 68,7 %. Prémiová Lufthansa tak dopadla např. ještě o desetinu p.b. hůře než Norwegian Air UK. Lufthansu také s přehledem deklasoval Smartwings, a to 76% dochvilností. Lufthansa v loňském roce přistoupila k nákladnému a ambicióznímu rebrandingu, který měl podtrhnout prémiovost dopravce a odlišit jej od nízkonákladové konkurence. Nezbývá než konstatovat, že Lufthansa se od lowcostů skutečně odlišila, a to přinejmenším dochvilností letů. ČSA si 59 % zajistila v lednu 15. místo. Od konce. Také v tomto případě je „výkon“ ČSA stabilní tj. stabilně špatný. Nejedná se o výjimku, tím méně o překvapení. (Tab. OAG)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Václav Paluzga (...77.161...)
18.02.2019 11:35

percard1 - Článek začíná titulkem "Statistika dochvilnosti OAG za leden. Proč je vlastně Lufthansa v první lize ratingu Skytrax? ", který jasaně dává do souvislosti dochvilnost a Skytrax. V celém článku není zmínka o ničem jiném, než je dochvilnosti letů a opět kritika postavení Lufthansy ve Skytraxu.
Což je ukázka naprosto klasické demagogie. Články téhle kvality dělají z Planes.cz plátek na úrovni blesku.

percard1 - nepřihlášený host (...154.71...)
17.02.2019 21:39
LH Skytrax

Pan Paluzga by si mohl clanek precist, nez zacne psat ty sve nesmysly. V clanku se nikde nepise, ze Skytrax je o dochvilnosti. Ale to, ze firma, ktera leta na cas hure nez Smartwings si asi 5* nezaslouzi. Coz je fakt, protoze pokud nedovedou vypravit letadlo nacas, tak je jasne, ze maji problem. Kvaloita sluzeb uz zdaleka take neni co to byvalo.
A pokud jde o lowcostery, ty vas dovezou kam si koupite letenku. Tezko je muzete kritizovat, ze mozna letaji jinam nez LH. Takze vase argumentace je zcela nezmyslna. Zato vas tam dovezou za polovinu toho co Lufthansa, a dokce presne.
Musim rici, ze Lufthansa je zklamani. Ted uz leta presneji i Air France.

Takze prosim, nejdrive si clanek prectete, a pak se zamyslete nad vasi argumentaci, nez zde zacnete blabolit.

Jen tak - nepřihlášený host (...135.7...)
17.02.2019 21:29

P. Pavlik ... se na ten flightradar kouknete jeste jednou. To letadlo, pokud vyleti na vas, zvlada tu trasu s prehledem.

Jeho problem je, ze denodenne vyleta s hodinovym zpozdenim... coz je samo o sobe teda prusvih.

Václav Pavlík - nepřihlášený host (...168.34...)
17.02.2019 20:50
Lufthansa 5*??

Letěl jsem 2 a 17 listopadu Lufthansou na trase MUC - LAX a zpět, lety LH452/453. Zpoždění hodinu v obou směrech. A protože na této lince mají Němci zpoždění v 80% letů (na rozdíl od jiných), mám zato, že prostě mají nastaven špatně celkový čas letu. Sleduji to ze zvědavosti na flightradaru denně, i letadlo letící prakticky včas z MUC nabírá zpoždění, není to tedy pozdním odletem.
K letadlům samotným. A340-600 nasazené na zimní rotaci je prostě staré, pomalé (a nevěřím, že plánovači Lufthansy zapomněli prodloužit čas z cesty A388 co létá v létě na A346 které je asi o 50km/h pomalejší...) minimum místa, co mi zklamalo po cestě zpět byl mizerný catering - večeře i vysloveně hnusná snídaně - jakási podivná omeleta, snad poprvé jsme to s partnerkou prostě nesnědli - z těch asi 50 letů které už jsem po světě letěl asi nejhorší co jsem zažil.

Na Skytrax jsem nehlasoval ale pro mě je Lufthansa opakovaně zklamáním a 5* se v economy ani neblíží... Když si navíc uvědomím ty jejich stávky 4-5x do roka...

Václav Paluzga (...177.27...)
17.02.2019 18:43
Proč je vlastně Lufthansa v první lize ratingu Skytrax?

Nejspíš proto, že Skytrax neměří pouze dochvilnost, což by si autor článku mohl přečíst.
Třeba proto, že vás po přistání na rozdíl od Ryanairu nezaveze někam ke skládce na konci letiště, odkud pojedete půlhodiny vymraženým autobusem. Nebo proto, že díky StarAlliance vás při problému v klidu přeloží na jiný let s jinou společností a nemají s tím žádný problém. Nebo proto, že když letíte do Stockholmu, přistanete na ARN a ne v polích jménem Skavsta Airport. Možná i proto, že zpoždění 15 nebo 25 minut nikoho v letadle při letu přes půl Evropy zas tak moc nezajímá, stejně pak půl hodiny tvrdnete na Ruzyni u pásu, protože se nikomu nechce vykládat bagáž.

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace