Katar a Qatar Airways, které jsou předmětem sankcí ze strany Saúdské Arábie a dalších arabských zemí, posilují svými investicemi leteckých společností a letišť své nezávislé a impozantní postavení.
Mezi hlavní „letecké“ investice patří zejména:
Katarské investice přitom nezahrnují jenom letecký průmysl. Qatar Investment Authority (QIA) je např. největším akcionářem Volkswagen AG, vlastní londýnský obchodní dům Harrods a hotel Savoy, věž HSBC, atd. Jmění QIA se odhaduje na 335 mld. USD. Kromě bojkotu ze strany Saúdské Arábie a jejích arabských spojenců jsou to také americké letecké společnosti, které vedou od počátku roku 2018 kampaň proti Qatar Airways. Obviňují společnost z nedovolené státní podpory, a to přesto, že Qatar předložil v létě americkým společnostem účetní knihy, které prokázaly, že taková podpora neexistuje. Vzhledem k těmto třenicím Qatar nyní expanduje na linkách do USA prostřednictvím Air Italy, kde vlastní 49 %. V příštím roce otevírá Air Italy nové linky Milán - Los Angeles a Milán - San Francisco. Společnost přitom zdůrazňuje, že je nezávislou společností, kde 51 % vlastní Alisarda a 49% podíl Qatar Airways.
Americké letecké společnosti nyní intenzivně lobují americkou vládu, aby zabránila Air Italy provozovat tyto lety, o kterých je přesvědčena, že jsou podpořeny finanční injekcí Qatar Airways resp. Kataru. Je však obtížné si představit, jak by mohla americká vláda legálně blokovat lety společnosti z EU do USA. V každém případě více konkurence je pro cestujícího dobrá věc a transatlantické lety se svou nadprůměrnou ziskovou marží po konkurenci přímo volají. (Air Italy, Daily Post, planes.cz)
Neviem na čo sa Saudská Arábia hrá, je to také ako keď zlodej kričí, aby chytili zlodeja. Nemajú si čo vyčítať a z môjho pohľadu skôr saudi podporujú terorizmus.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
"Více konkurence je pro cestujícího dobrá věc" je věta stejného významu jako "práce šlechtí". Prostě nesmysl, kterým se dá v případě potřeby obhájit cokoliv.
A tohle "transatlantické lety se svou nadprůměrnou ziskovou marží po konkurenci přímo volají" je z jakých zdrojů? Z žádných, protože házet do jednoho pytle lety USA-EU, EU-SA a třeba MEA-USA (což jsou z princiou vše TATL lety) může jen ten, kdo neví, o čem vlastně píše, ale má potřebu "něco" napsat.
Dost mi vadí, že ty články zde nejsou podepsané konkrétním autorem.