Hlavním problémem (ne)spolehlivosti letadel Suchoj SuperJet jsou chronické problémy motorů a zároveň nepřiměřeně dlouhá doba jejich oprav. SSJ100 je vybaven motory SaM146, které vyrábí PowerJet, společný podnik ODK-Saturn (část United Engine Corp.) a francouzského výrobce Safran. Podle serveru airlinerwatch.com dosahovalo průměrné využití SuperJetů v loňském roce jen 3,3 hod. denně, tj. výrazně méně ve srovnání s letouny Airbus, Boeing nebo Embraer. Problémovým místem motorů je tzv. „horká část“, za jejíž výrobu zodpovídá Safran. V některých případech se na spalovací komoře motoru objevují trhliny, a to již po 2000 až 4000 hod. provozu. V takovém případě je nutné motor sejmout a generálkovat. Např. společnost Azimut Airlines, která provozuje pouze letadla SSJ100, zaznamenala tento problém již u tří SuperJetů, a to přesto, že je nasadila do provozu teprve v roce 2017.
Oprava defektů přitom stojí od 2 mil. USD do 5 mil. USD a trvá okolo dvou měsíců. Zatímco přímé náklady opravy nese Safran, provozovatel si sám hradí náklady pronájmu náhradního motoru (s výjimkou Aeroflotu). Zástupce společnosti Suchoj na konferenci Wings of the Future dne 15. 11. 2018 zmínil, že Safran již přepracoval „horkou“ část motoru a zároveň přijal řadu dalších opatření ke zlepšení servisu a zrychlení oprav, takže by mělo dojít k zásadnímu zlepšení.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém