Antonov v turbulencích

  • 11.02.2018 08:00

Prezident ukrajinské společnosti Antonov komentoval situaci ve společnosti Antonov. Prioritou výrobce zůstává sériová výroba An-148 a An-158, ta je však zásadně komplikována závislostí na subdodávkách z Ruska (RF dodává 50% až 60% komponent) a nedostatkem zákazníků. Antonovu se prozatím podařilo zbavit své závislosti na Rusku pouze u An-132D, kde jsou ruské dodávky nahrazeny západní technikou. To co Antonov potřebuje pro rozběh sériové výroby je významná zakázka od státu na An-148 a vybudování mezinárodní prodejní sítě. S ohledem na zmíněné probémy se však dnes jeví nejrealističtějším omezit společnost Antonov na poskytování služeb údržby, oprav a modernizace všech typů letadel Antonov. Pro vybudování takového servisního centra hledá Antonov investory. Prezident společnosti konstatoval, že dnes má sice Antonov řadu dohod o spolupráci, ale žádné zakázky. Mezi perspektivními předběžnými dohodami je zejména strategická spolupráce se Saudskou Arábií, ale Antonov nemá hotové stroje, které by do takové spolupráce vložil. Naopak relativně dobře se daří společnosti “Avijalinii Antonova”, která v uplynulém roce zdvojnásobila počet komerčních letů na 740 hodin/měsíc. Naopak největší letoun společnosti, An-225 Mrija, nezískal v loňském roce jedinou přepravní zakázku.

Autor: Michalc


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



13.02.2018 02:58
0 zakázek pro An-225

Pokud je mi známo, tak An-225 byl snad celý rok na údržbě a nikde nelítal (soudě podle fotek ve známých světových spotterských galerií) , takže těžko mohl získat nějakou zakázku. Pokud se pletu, opravte mě pls.

Podle serveru jetphotos.com byl An-225 naposledy viděn něco před týdnem v italském Miláně (MXP).

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace