Skupina Aeroflot k dnešnímu dni provozuje ve společnostech Aeroflot, Rossiya, Aurora a Pobeda celkem 300 letadel, které svým průměrným stářím 4,1 roku představují jednu z nejmodernějších flotil na světě. Proto může jako překvapení působit informace, že společnost zvažuje uplatnit zásadní objednávku u firem Airbus a Boeing na náhradu stávajících jednouličkových strojů na střední vzdálenosti rodiny A320 a Boeing 737-800 modernějšími řadami A320neo a 737 MAX. Zástupce generálního ředitele skupiny Aeroflot Giorgio Callagari oznámil, že by objednávka mohla zahrnovat 146 Airbusů A320neo a 54 Boeingů 737 MAX. Podle údajů Rossaviacije v říjnu skupina provozovala celkem 173 Airbusů řady A320 a 59 Boeingů 737-800. Společnost chce tímto způsobem dosáhnout provozních úspor, získat výraznou slevu na nákup nové letadlové techniky a reagovat na vzrůstající poptávku. Připomínáme, že v tomto roce se již Aeroflot rozhodl pořídit 28 letadel A350-900 v celkové hodnotě 8,7 mld. USD. Letouny budou dodávány od roku 2019 v konfiguraci pro 325 cestujících a budou sloužit především jako náhrada A330. V roce 2019 by měl Aeroflot získat rovněž první „domácí“ MC-21-300 z 50 kusů objednaných na letošním aerosalonu MAKS. MC-21-300 bude k Aeroflotu přicházet v konfiguraci pro 163 cestujících (C16+Y147), s motory Pratt & Whitney PW1400G. Kromě toho Aeroflot průběžně začleňuje do své flotily také Suchoj Superjet SSJ100 pro regionální linky. V příštím roce skupina pořídí 44 nových letounů a naopak 17 starších strojů z provozu vyřadí.
Michalc
Hezky clanek! Ale smutny. To je ten Aeroflot, ktery Kalousek sveho casu vyradil ze souteze o CSA jako neduveryhodneho partnera. Dnes jsou Skytrax ****, letaji u nich kapitani CSA .... a kde je CSA.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Vyrazeni Aeroflotu nemelo nic moc co delat s ekonomickou kondici nebo hodnocenim klientu, ale s tim, ze v Aeroflotu uplatnuje vliv stat, ktery se k nam (jako clenovi NATO) stavi nepratelsky.
Zda to bylo dobre, ci nikoliv, se uz nedozvime.