Letadlo Airbus A380 společnosti Air France registrace F-HPJE letící včera 30.9. 2017 na lince AF66 (Paříž CDG - Los Angeles) muselo nouzově přistát v kanadském Goose Bay (YYR), poté, co se během letu oddělila celá přední část proudového motoru číslo 4 (pravý vnější motor) až po ventilátor.
Incident nastal cca čtyři hodiny po vzletu, v letové hladině 11,200 metrů (FL370), cca 370 km jihovýchodně od Nuuku (Grónsko). Airbus přistál s cestujícími cca dvě hodiny od incidentu v Goose Bay. Celkem bylo na palubě 496 cestujících a 24 členů posádky.
Air France vyslala z Montrealu pro přepravu cestujících do jejich destinací svůj Boeing 777-300 registrace F-GZNO a Boeing 737-300 společnosti Nolinor registrace C-GNLQ. Boeing 737 Nolinoru odstartoval z Goose Bay ve 6:17 pražského času (a nyní míří k Winnipegu), Boeing 777 Air France by měl odstartovat před půl desátou pražského času a letí do Los Angeles.
Jde o první takto závažný problém motoru Engine Alliance GP7200, podobný incident na A380 společnosti Qantas se týkal motoru Rolls Royce Trent 900.
Další informace v anglickém jazyce:
Aviation Herald (včetně obrázků poničeného motoru)
YouTube kompilace zábrů z motoru a přistání v Goose Bay
Průběh letu AF66 na serveru Flightaware
Průběh letu AF66 Flightradar24
Podle obrázků to vypadá že se urval "jen" Ventilátor a vzal sebou celý vstupní díl kapotáže. Kompresor a zbytek je na svém místě.
Nicméně to ukazuje jak kvalitní jsou ty motory, když z něj zřejmě nic neodletělo a nepoškodilo drak letounu.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Díky za upřesnění, text upraven