Nouzové přistání A380 Air France

Letadlo Airbus A380 společnosti Air France registrace F-HPJE letící včera 30.9. 2017 na lince AF66 (Paříž CDG - Los Angeles) muselo nouzově přistát v kanadském Goose Bay (YYR), poté, co se během letu oddělila celá přední část proudového motoru číslo 4 (pravý vnější motor) až po ventilátor.

Incident nastal cca čtyři hodiny po vzletu, v letové hladině 11,200 metrů (FL370), cca 370 km jihovýchodně od Nuuku (Grónsko). Airbus přistál s  cestujícími cca dvě hodiny od incidentu v Goose Bay. Celkem bylo na palubě 496 cestujících a 24 členů posádky.

Air France vyslala z Montrealu pro přepravu cestujících do jejich destinací svůj Boeing 777-300 registrace F-GZNO a Boeing 737-300 společnosti Nolinor registrace C-GNLQ. Boeing 737 Nolinoru odstartoval z Goose Bay ve 6:17 pražského času (a nyní míří k Winnipegu), Boeing 777 Air France by měl odstartovat před půl desátou pražského času a letí do Los Angeles.

Jde o první takto závažný problém motoru Engine Alliance GP7200, podobný incident na A380 společnosti Qantas se týkal motoru Rolls Royce Trent 900.

 

Další informace v anglickém jazyce:

Aviation Herald (včetně obrázků poničeného motoru)

YouTube kompilace zábrů z motoru a přistání v Goose Bay

Článek na serveru airlive.net

Článek na serveru BBC

Průběh letu AF66 na serveru Flightaware

Průběh letu AF66 Flightradar24

Twitter feed Flightradar24

 


Související fotky


Související články

Související kategorie

Komentáře



MK. (...103.97...)
01.10.2017 13:02

Díky za upřesnění, text upraven

Polymorph (...74.140...)
01.10.2017 11:36
Kompresor?

Podle obrázků to vypadá že se urval "jen" Ventilátor a vzal sebou celý vstupní díl kapotáže. Kompresor a zbytek je na svém místě.
Nicméně to ukazuje jak kvalitní jsou ty motory, když z něj zřejmě nic neodletělo a nepoškodilo drak letounu.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace