Srbský dopravce se chystá od konce platnosti letního letového řádu 2017 (t.j. od 29. října) zrušit jednu z dosud nejprestižnějších linek ve svém portfoliu destinací, Bělehrad - Abú Dhabí. Linka začala být provozována s denní frekvencí v říjnu 2013, v souvislosti s kapitálovým vstupem Etihad Airways (vlastní 49 %) do srbského dopravce. Generální ředitel Air Serbia potvrdil, že krok je součástí změn, vedoucích k lepšímu využití flotily a maximalizaci výnosů. V současné době byl zahájen proces změn interiéru flotily Airbusů A319 a A320 - jsou instalovány nové, tenké sedačky a tímto krokem se podaří zvýšit sedačkovou kapacitu. V této souvislosti se chtějí Air Serbia spíše soustředit na své evropské linky, kde ovšem začínají pociťovat stále rostoucí konkurenci zejména ze strany nízkonákladových Wizz Air a Ryanair, kteří se v Srbsku pomalu, ale jistě rozvíjejí.Lety Bělehrad - Abú Dhabí, létané každý den Airbusem A319, je jednou z nejnákladnějších linek srbského dopravce, vyžadují využití letadla jedenáct hodin pro let tam a zpět a navíc náklady na rotaci posádek na arabském poloostrově. S cílem maximálního zvýšení výnosů byl optimalizován letový řád i na dalších linkách, byly zrušeny lety do Istanbulu a nebyly obnoveny sezónní lety z minulého léta do Kyjeva a do Varny. Jedinou novou destinací v roce 2017 jsou Benátky, kam nově bude létat ATR-72. Navíc se připravuje poskytnutí jednoho Airbusu A319 na leasing cizímu dopravci. Na lince Bělehrad - Abú Dhabí ještě létá partner Air Serbia, Etihad Airways, také denně. Tyto lety samozřejmě zůstanou zachovány, spekuluje se o zvýšení kapacity nasazením většího stroje, než je dosud používaný A320. Došlo již ke zrušení letů do Abú Dhabí v podání dalších společností z Evropy, které kapitálově spoluvlastní Etihad Airways, například Alitalia z Benátek, Niki z Vídně a Air Berlin ze Stuttgartu a z Düsseldorfu (druhá jmenovaná linka nahrazena druhou denní rotací mateřské společnosti ze S.A.E.)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém