České aerolinie dosáhly dohody s výrobcem letadel Airbus a mění své dlouhodobé objednávky ve prospěch modelu A320neo. V úterý dopoledne podepsaly smlouvu nahrazující dosavadní smlouvy a touto modernizovanou verzí letadla mají, podle informací z ČSA, přibližně od roku 2021 nahrazovat po skončení operativního leasingu současné A319. Všechna letadla budou v plně ekonomické konfiguraci s kapacitou 180 nebo 186 míst.
Ondra: Jak čím?? Letadly TVS, jako už teď.
ČSA sklízí plody divokých aktivit svých předchozích vedení. ČSA, potažmo pan Šimáně jen hasí oheň v podobě 19 miliard, které podle katalogových cen těch sedm kousků nyní stojí. Řekněme, že se cena o nějaké to procento sníží, přesto dnes nikdo neví od koho a jak peníze získá...
Tom to trefil naprosto přesně. Varšavu, Budapešť i Košice budou zcela jistě obsluhovat stroje řady 380. Jen jejich výrobcem nebude Airbus, ale Škoda Transportation a provozovatelem nebude ČSA, ale ČD. ( řada 380 = nejnovější typ el.lokomotiv z plzeňské Škodovky,tovární označení E 109, ČD jich vlastní 20 ks)
To Vítězslav: a létat budou jako čím když nebudou mít a319 ? Už teď mají problémy s počtem letadel.
Spíš si myslím, že letadla v Y186 využije TVS na chartery nebo je pošle dál do světa.
To Ondra: Nikoliv. Závazek ČSA k pořízení těchto letadel nevznikl za Tvrdíka. Tvrdík zavázal firmu k převzetí 12 letadel A319/320, které má ČSA nyní ve flotile. Rozhodl tak, aniž by měl management podrobně promyšlené, kam tato letadla budou létat a koho budou vozit. Tento člověk dále podepsal opci na nákup dalších 7 nebo 8 letadel (teď to číslo nevím přesně), ke kterým firma již zavázaná nebyla. Tuto opci nebylo nutné využít, avšak management Radomíra Lašáka tak učinil. K pořízení dodatečných 7 (resp. 8) letadel tak firmu zavázal Lašák.
Je ale zřejmě pravdou, že letadla A320neo nahradí v současnosti používané A319ky.
Ondra: tak tenhle závazek je z doby Lašáka Tvrdík podepsal jen opci, Lašák ji uplatnil.
Tak tohle je ještě závazek z doby soudruha Tvrdíka, akorát místo 319 berou 320.
Obnova letového parku, takže nic navíc asi nebude.
To má logiku... A za 5 let je vrátí a pořídí 330... ty vrátí za 10 let a koupí na pendlování do Budapešti, Varšavy a Košic 380...
Celkem 11 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Je jedno, jestli se bude lítat z Prahy letadly ČSA, nebo Smartwings/TVS, už teď je to propojené a celkem to funguje, posádky jsou dost často kombinované.
Důležité pro české zaměstnance obou firem je udržet podíl na trhu, aby to nepřevzali jiní lowcosti.
Takže pryč s rivalitou ČSA / TVS a zaměřme se proti společné externí konkurenci.