Při druhém pokusu o přistáni při snížené viditelnosti a silném větru v Rostově na Donu havaroval Boeing 737-800 společnosti Flydubai, nosící registraci A6-FDN. Letadlo se zřítilo asi 50 až 100 metrů od přistávací dráhy. Letoun po dopadu začal hořet. Na palubě bylo 55 cestujících a 7 členů posádky. Nehodu nikdo nepřežil.
20.3. 17:00 černé skříňky jsou silně poškozené a není jasné zda z nich bude možné získat všechna data (zdroj)
22:06 byl potvrzen počet obětí: 55 cestujících a 7 členů posádky
20:12 mezi prvním pokusem o přistání letounu Flydubai a druhým, se několikrát pokusil neúspěšně Suchoj Superjet společnosti Aeroflot. Ten nakonec divertoval do Krasnodaru
19:44 očekávaný čas otevření letiště byl posunut na zítřejší půlnoc místního času
19:06 cestující z letu ČSA OK914, který krátce po nehodě divertoval do Krasnodaru, byli do Rostova na Donu přepraveni autobusy. Jak potvrdil mluvčí ČSA, vrátilo se letadlo vzhledem k situaci v Rostově jako technický přelet a cestující z pátečního letu byli dle přání překnihováni na další přímý let ČSA (v pondělí) nebo na lety jiných společností uskutečněné po otevření letiště, které je zatím očekáváno o půlnoci místního času.
17:46 většina pasažérů byli občané Ruska, na seznamu cestujících nebyl žádný Čech
17:37 havarované letadlo bylo naposledy v Praze na pravidelné lince z Dubaje minulý pátek
16:33 Boeing oznámil, že sestavuje tým, který bude pomáhat při vyšetřování nehody. Tým výrobce bude pracovat pod vedením NTSB.
14:31 informace o nehodě na serverech The Aviation Herald a Aviation Safety Network
14:25 podle vyšetřovatelů jsou obě černé skříňky v "normálním" stavu
14:20 původní článek a postupně přidávané informace (v angličtině) na serveru Russia Today
13:47 informace o nehodě na Twitteru pod hashtagem #FZ981
13:45 členů posádky nebylo 7, jak se původně předpokládalo, ale 6. (zdroj)
13:43 záznam letu na webu Flightradar24
13:40 video bezpečnostní kamery zachycující nehodu.
13:38 záznam komunikace ATC s piloty
Spis je zajimava informace Pavla. Sazel bych 90% na chybu pilotaze, protoze dle radaru nebylo sice pocasi idealni, ale zaroven nijak extremni.
Pane Valecko, kdyz uz o letectvi nic nevite, tak se aspon kouknete do mapy. Rostov-Dubaj=4300km, takze by dle vasi konspirace rozhodne B738 otocku na jedno natankovani nedal.
byla to velmi smutná sobota
pepe: Konšpiroval i pán petrp (viz diskuzia 19.03.2016 07:32). Aj na leteckom fóre nič neobvyklé.
petrp: Bezmotorové létání by nemohlo fungovat bez přívodu paliva do motoru? Tomu nerozumím. Ale když si představím Blaníka v podobné situaci, tak by jeho missed approach vypadal podobně. Chjo...
Pilot dle korespondence žádal approach a dostal klesání na 500m (což je v Rusku obvyklá výška na zahájení ILS priblizeni. No a děsí mne, ze před tím žádal QNH a ne QFE, protože tech 500m není na QNH ale mysleno nad letistem tedy QFE ...
@JNi - konšpirácie hodné Blesku... až sa človek začuduje, že je na rádoby leteckom fóre... bolo by fajn si počkať na vyšetrovanie a inak áno - nezvládnutý go around pripomína nedávnu Kazaň...
Jsem laik, tak se ptám, když tak koukám na záznam z flightradaru a záznam z kamery, nemohl pilot zpanikařit a při go around přitáhnout víc než je zdrávo, ztratit vztlak a spadnout jako kámen?
Paliva melo letadlo podle meho jeste dost z Dubaje, kde je urcite levnejsi nez v Rusku a tak se kapitan radsi rozhodl tak dlouho krouzit nad letistem a obetovat palivo co mozna meli i na cestu zpet. Bylo by to urcite ekonomictejsi nez divertovat, jako jina letadla... (palivo preci jenom neni tak drahe, jako platit vsechno ohledne divertu ne?) bohuzel to nebylo dobre rozhodnuti (muj nazor)
Palivo v letadle zcela jistě bylo, vzhledem k výbuchu a následném požáru. Počasí — vítr téměř v ose RWY, rychlost 14 m/s (28kt), nárazy 22 m/s (44 kt). Není to úplně bez rizika, ale pro zkušeného pilota by to neměl být problém. Dohlednost dobrá (3800 m), oblačnost dostatečně vysoko (BKN 1400ft AGL), slabá dešťová přeháňka — počasí nebylo zas tak dramatické, jen ty nárazy větru. METAR z doby blízké té nehodě: 201603190100 METAR URRR 190100Z 24014G22MPS 3800 -SHRA BKN014 BKN033CB OVC100 06/04 Q0997 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE740/0987=
Celkem 19 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Vitezslav - mirnete slova a myslite, ze by letadlo krouzilo uz nad destinaci takovou dobu, kdyby nemelo paliva vic jak na ten jeden let?! A zase si nemyslim, ze by kvuli takovemu pripadu sahali piloti hluboko do rezerv.