Výrobce Airbus Industries obdržel poslední (dosud potvrzenou) objednávku na 50 strojů A380 od Emirates 17. listopadu 2013. Od té doby nebyl objednán jediný další nový kus z produkce největšího letounu světa pro cestující, naopak mezitím došlo ke zrušení dvou potvrzených objednávek - od dnes již neexistujících indických Kingfisher Airlines (5 strojů) a japonských Skymark Airlines (6 kusů). První lednový den roku 2016 přinesla japonská média zprávu o nové objednávce na tři stroje A380 v celkové hodnotě 1,23 miliard amerických dolarů od druhé největší japonské společnosti ANA All Nippon Airways, s dodávkou v roce 2018. Primárním důvodem objednávky je potřeba navýšení kapacity na linkách na Havaj, souostroví v Pacifiku je nejžádanější turistickou destinací japonských turistů. Vzhledem k tomu se spekuluje o dodání letounů v tzv. "high-density" konfiguraci, tedy s počtem sedadel vyšším než 500. Bude se jednat o první dodaný A380 japonskému provozovateli. Japonský konkurent All Nippon Airways, Skymark Airlines, objednal 6 strojů A380 v roce 2011, ale Airbus Industrie zrušil obchod v roce 2014 mj. kvůli zpožďování zálohových plateb od japonského zákazníka. Tento krok byl i jedním z důvodů vyhlášení úpadku a soudně nařízené reorganizace Skymark Airlines v lednu 2015, přičemž ANA původně sponzorovaly záchranný plán na revitalizaci finančně strádajícího rivala. Proto je všeobecně předpokládáno, že objednávka A380 od ANA a cena dohodnutého obchodu souvisí s dohodou okolo záchranného plánu pro Skymark Airlines.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém