Evropský výrobce letadel Airbus Industrie se na základě dohody s klíčovým zákazníkem Singapore Airlines pustí do vývoje a výroby letounu Airbus A350 ve verzi pro ultradlouhé lety, pod označením A350-900ULR. Bude se jednat o některé změny specifikace letounu, které umožní dlouhé non-stop lety okolo devatenácti hodin - tyto změny zejména spočívají ve zvýšení maximální certifikované vzletové hmotnosti (MTOW) letounu na 280 tun, přičemž standardní MTOW klasické verze A350-900 je 275 tun. Další klíčovou změnou je úprava palivové nádrže v křídle Airbusu, standardní maximální množství paliva je podle výrobce 141 000 litrů pro standardní verzi A350-900, 156 000 litrů pro verzi A350-100 a 165 000 litrů pro upravenou A350-900ULR. Singapore Airlines ruku v ruce s ekonomickým oživením chtějí obnovit nonstop dálkové lety ze Singapuru do Spojených států, které byly ukončeny spolu s vyřazením posledních k těmto účelům vhodných letounů, A340-500, a také díky rostoucím cenám paliva, v listopadu 2013 - poslední let byl uskutečněn 23.11.2013. Singapurská společnost nyní změnila stávající objednávku u Airbusu, místo objednaných standardních A350-900 bude dodáno sedm strojů ve verzi A350-900ULR ve speciální konfiguraci pouze pro 170 cestujících. Dodávky mají začít od roku 2018. I tak se bude jednat o nárůst šedesáti sedadel oproti konfiguraci speciálně upravených letounů A340-500 (od r. 2008 pouze business class), kterými Singapore Airlines obsluhovaly své lety do USA v minulosti. A350-900ULR umožní Singapore Airlines znovu otevřít legendární non-stop linku SQ 21 (svého času nejdelší na světě) ze Singapuru do New Yorku od roku 2018, společnost již tento plán avizovala na svém twitterovém účtu. Počítá se rovněž s nasazením stroje na nonstop lety na západní pobřeží USA.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém