Registrační čísla letounů jsou nezřetelná, ale možná nejzajímavější by mohl být unikátní nízkopodlažní letištní speciál Ikarus 290 v popředí, v Planes jsem jej našel jen jednou a tento snímek je asi detailnější. Těchto vozů se vyrobilo pouze 10 kusů a hned ten první byl dodán k ČSA, v roce 1978. Později byl 1 další exportován do NDR, 4 do Mosambiku (!) a zbylé 4 zůstaly v Maďarsku. Možná někdo bude vědět, jaký osud měl ten jediný u nás. Odprodán měl být někdy v 1. polovině 90. let.
Toto místo, kde se dalo dobře fotit, dnes již neexistuje. Bylo nedaleko nadzemních nádrží na palivo tzv. koulí. Nebyl tam žádný plot, dalo se dojít prakticky až k pojížděcí dráze a pořídit spoustu dobrých záběrů.
Vzlet jednoho z prototypů L-39 Albatros z rychlostní silnice R10 na rovném úseku vedle motorestu U čtyř kamenů. Z neověřených informací se jednalo o pilota Juraje Šouce, který zde provedl dva lety jako nácvik před přistáním na D1, odkud byl potom letoun pozemní cestou přepraven na Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. Zřejmě to bylo jediné využití tohoto úseku pro přistání jakéhokoliv letounu. Fotografie pochází z mého archivu, bohužel je dnes už autor neznámý. Mělo by se jednat o rok 1973, kdy Albatros získal na veletrhu zlatou medaili.
Vzlet jednoho z prototypů L-39 Albatros z rychlostní silnice R10 na rovném úseku vedle motorestu U Čtyř kamenů. Z neověřených informací se jednalo o pilota Juraje Šouce, který zde provedl dva lety jako nácvik před přistáním na D1, odkud byl potom letoun pozemní cestou přepraven na Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně. Zřejmě to bylo jediné využití tohoto úseku pro přistání jakéhokoliv letounu. Fotografie pochází z mého archivu, bohužel je dnes už autor neznámý. Mělo by se jednat o rok 1973, kdy Albatros získal na veletrhu zlatou medaili.