Typ letadla: | B767-332/ER |
Letiště: | Atlanta (ATL/KATL) |
Společnost: | Delta Air Lines (DAL/DL) |
Registrace: | N177DZ |
Autor: | Daniel Vašut |
Datum pořízení: | 02/2013 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 4402× |
A ještě jsem zapomněl na jeden důležitý detail, který usnadňuje tranzit v Atlantě - tranzitní cestující nejsou podrobováni žádné bezpečnostní kontrole. Zkrátka se jim věří, že jí prošli už před letem do ATL. Jak prosté.
Nabízí se srovnání z Evropou, kde asi nejhorší je přestup na CDG. Tam např. při tranzitu z terminálu 2E do 2D (terminál 2E - dálkovky z Asie, Ameriky atd, 2D odlet do Prahy) vyžene systém pohybu cestujících všechny tranzitní pasažéry úplně ven z terminálu (přes pasovku ve 2E a pásy se zavazadly až mezi čekající příbuzné a řidiče) do veřejných prostor, pak je pěšky či autobusem nažene do terminálu 2D, kde se musí zpravidla postavit do fronty na odbavení s cestujícími, kteří letí jen z CDG do PRG pro palubní vstupenku, pak následuje bezpečnostní kontrola. Tenhle přestup v ranních hodinách na konci února traval přesně hodinu. CDG je jediné letiště, které znám, kdy tranzitní cestující musí úplně ven z tranzitních prostor. Což rozhodně není dobré vysvědčení pro tým architektů, kteří jej navrhoval a dovedli k realizaci.
LM: Pravda, mel jsem "mrazeni" co me na nej letisti ceka, ale naprosto super... prehledne, vse tam jde pomerne rychle a plynule a dokonce i taxovani na start ci po pristani je vzhledem k provozu a rozloze velmi kratke.
Atlanta představuje praktické provedení nejlepšího konceptu velkého letiště. Jeho ohromná kapacita spočívá na 3 pilířích.
Prvním je je dvojice velkých terminálů pro odbavení cestujících a jejich zavazadel. Terninály Sever a Jih jsou ale oba v jedné velké budově, tudíž jsou snadno prostupné z jednoho do druhého. Cestujícímu se tak nestane žádná časová újma pokud by při příjezdu na letiště terminály popletl.
Drhým pilířem je pět a půl satelitních nástupních hal (Concourse A, B, C, D, E a k odbavovací hale přiléhající "poloviční" nástupní hala T) na ploše uprostřed letiště. Z fotografie je partné, že letadla mají kolem nástupních hal ničím neomenzený pohyb při pojíždění meti stojánkou a VPD. Dopravu všech cestujících (odlety, přílety, transfer) zajišťuje jedna linka automatického podzemní vláčku v ose nástupních hal a se zastávkami v jejich podzemí. Soupravy vyjíždí na trať každých 90 vteřin. Podzemní trasu lze absolovovat i pěšky, je to ale více jak 2 kilometry. Tento prostor mezi stanicemi je využíván jako výstavní galerie. Pro ilustraci uvádím osobně vyzkoušený přestupní čas mezi dvěma nejvzdálenějšími body letiště: z krajního východu v satelitu E do krajního východu v T to trvá celých 17 minut!
Třetím pilířem je pětice paralelních drah kolem satelitů - tři dráhy jsou vybudovány jižně a dvě dráhy severně od satelitů.
Vyfoceno diky kiosku, mel jsem okenko na druhe strane, ale vsiml jsem si v gate, ze vsechny widebody startuji z teto drahy. A nahodou narazil na automatizovany kiosek Delty change your seat a tam se dalo jeste 50 minut pred odletem presadit :-)
Pekna:)
A skoro všechny od jedné společnosti :-)
Přes 50 letadel na jedné fotce, to už je co říct.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Skoro samá DELTA