Typ letadla: | ATR72-202 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-XFA |
Autor: | milhaus |
Datum pořízení: | 03/2011 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 6994× |
Před devatenácti lety, dne 16.4.1992 přilétla do Prahy první z ATRek ČSA. Čtveřice strojů nahradila všech šest Jaků-40 a ještě několik Tu-134A na krátkých a středních linkách ČSA. Dnes se to zdá neuvěřitelné, ale v devadesátých letech létaly i na linkách do Amsterdamu, Bruselu, Frankfurtu, Curychu či Kodaně. Jejich současný osud je nejistý, byly nabídnuty k odprodeji s tím, že v letním letovém řádu už nebudou provozovány. Realita je ovšem poněkud jiná a stále je můžeme na některých linkách vídat.
já se docela těším na open days co pořádá letiště a čsa, tam se vždycky spoustu zajímavých informací dozvím přímo od zaměstnanců
no jestli je to s tim leasem jak pise m.n tak je to vicemene jasny - pokud mam mit feed linky ktery samy o sobe tezko vydelavaj a jeste z nich musim platit leas, tak je jasny, ze radsi budu pouzivat neco, co ma sice vyssi naklady, ale mam to uz zaplaceny - tedy pokud csa vlastni aspon ty 737 - vyjde to nastejno a treba jeste naberu vic cestujicich - jetem s kratsi cestou treba poleti vic lidi...
ale jinak je tu fakt otazka, jaka je dlouhodoba strategie csa, protoze zatim to co se deje vidim nekde v zemi :/
Martin asi poznal ze asi tudy cesta nevede... sice ho neomlouvam jelikoz ve 14, 15, 30 ci 50 let takto mluvit a tatinek by mi dal peknych par facek ze bych ztratil zuby :))))) ale vekem se jiste uklidni a nauci se jak chatovat i argumentovat.. a to prosim mu rika mistni buzna ktera sedela na jumpseatu X krat .... sice na ATR ne jelikoz u meho otce takove mensi letouny neexistovaly:))))
takze... zpet u CSA...
Nejsem si jist zda CSA bude opravdu chtit dat pryc vsechny ATRka... je to rozumne? nemyslim si ze OK muze skokove zvysit kapacitu letanim s 737... sice letat jetem je mnohem lepsi ale dkazou to naplnit?
Neplanuje OK z tichosti nejake reseni? dalsi leasing na -600????? nebo regional jets? ty 737 jiz nejsou nejmaldsi a jak se rikalo... nejsou nejmensi pro takove feed linky....
neverim ze by se jen tak bez premysleni nasadilo 737 aniz by byl plan B.... Jinak info o A330 jiz jsme probiraly leta a nic z toho neni :((( kez by ale neverim tomu....
Pane 14ti lety Dvoraku, nemyslel sem to na tebe ale myslel sem reditele Dvoraka a jeho spol neschopnych manageru. Az potkam tveho tatu, moc dobry pilot na ATR, tak mu reknu jak se chovas na internetu. Ver mi ze tuhle masinu znam velice dobre a na jump seatu jsem parkrat sedel.
ATR 42 jsou na operativni leasing a smlouva je podepsana na 8 let, v roce 2012 se vrati tri masiny a v roce 2013 posledni ctyri masiny. Dalsi nakup novych ATR se neplanuje!!!!!!
petrp: On až si to tady přečte někdo z ATRkařů tak tatíkovi rád poreferuje,jak je synátor čilej :)
napočítejte do 10 , a pak pište
zklidněte se,a nehrajte si,jeden jak druhej, jak jste tady
TomN:No on tatínek by byl určitě rád, kdyby věděl, jak se syn umí chovat na veřejnosti, nakonec mail na tátu mám, tak se uvidí.
Příspěvek schválně namažu.
Martínku Dvořáku, na diskuzním fóru se chovej slušně. Komentáře hanící pana Dvořáka se týkají šéfa ČSA a ne tebe. Zeptej se táty, on ti to vysvětlí.
Celkem 31 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
No to jsem na tu náhradu B735 zvědav! Podle údajů z roku 2009 bylo v AT72 využitých v průměru 37 z 63 sedadel, přičemž spotřeba paliva byla 664 kg/h, resp. 28 gramů na nabízený osobokilometr. Ovšem Boeing 737-500 nabízí 103 sedadel a má spotřebu 2501 kg/h, resp. 38 g/seat.km, což je při zohlednění vyšší rychlosti 2,2 x vyšší spotřeba absolutně a 1,4 x vyšší spotřeba na jedno sedadlo.
Mám docela pochybnosti, zda se jim podaří naplnit B735 tolika platícími cestujícími, aby se jim úspora z prodaných ATR-72 při dnešní ceně paliva vyplatila. Možná to dopadne tak, že ty linky od zimního letového řádu zruší úplně :-(. Příští rok zruší další linky a nakonec poslední zhasne.