Typ letadla: | A380-842 |
Letiště: | Nad Prahou (LKAA) |
Společnost: | Qantas (QFA/QF) |
Registrace: | VH-OQB |
Autor: | Václav Paluzga |
Datum pořízení: | 07/2010 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 5535× |
11.07. - vypouštění paliva nad Prahou při návratu do Londýna
...můžu se zeptat, jestli/jaký je ekoligický dopad nečeho takového? Nechtěl bych jít ráno do práce a dostat za krk pár litrů lteckýho paliva! :-D Snad není můj dotaz moc stupidní, jsem laik, předem díky za odpověď...;-)
Johnny: ??? provokace
To je hospodářství...
2 S.
Let London-Singapore
Jihovychodne od Katowice (PL) zjistili neobvykle zvuky (hluk) v nakladovem prostoru, tak se vratili.
Dle přítele Googla je rozdíl mezi MTOW a MLW je u A380 gigantických 174t. MTOW je 560t, MLW 386t.
Pro srovnání:
B777ER je to 100t (350t, resp. 250t)
B737-800 je to 15t (80t, resp. 65t)
ATR42-500 je to pouhých 300kg (18.6t, resp. 18.3t).
Všechny údaje jsou za podmínek ISA.
2 Dan: Díky, tím se to vysvětluje. Neodposlouchal někdo přesnou příčinu návratu? Asi to nebylo moc vážné, když se rozhodl pro návrat "až" do Londýna.
To je Qantas z Londyna, ktery se musel nad CR kvuli zavade otocit zpatky do Londyna, takze hned zacal upoustet...
Nejsem moc odborník na A380, ale je-li to Qantas do Londýna, tak poletí přes Hongkong nebo Bangkok. Neříkejte mi, že během desetihodinového letu z Bangkoku nebo Hongkongu mu zbyde tolik paliva, aby před přistáním v Londýně musel nad Prahou vypouštět kvůli max. landing weight ... to mi přijde fakt nesmyslné. Může to někdo kvalifikovaně vysvětlit?
TZ: Ano, presne tak... vypousteni paliva aby se dostali na maximalni povolenou pristavaci hmotnost... predsi jen zejmena u dalkovek se tato od aktualni startovaci smerem dolu dost lisi...
Celkem 15 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Lehy: všechno palivo před dopadem na zem změní skupenství z kapalného na plynné, na zem nepadne ani kapka.