Detail fotografie

B737-31S


Autor: Lukáš Orel
Datum pořízení: 06/2010
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 5232×



Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



Shell - nepřihlášený host (...179.22...)
25.06.2010 22:13

A trimovani samozrejmne muze pracovat i v plne automatickem rezimu. Napriklad pri letu na AP.

jarda - nepřihlášený host (...150.165...)
25.06.2010 21:40

peter: Pozná se to hlavně tak, že letadlo nemění rychlost klesání/stoupání a ta rychlost je taková, jakou pilot zrovna chce.:-)

Roman: Já tohle před dávnými časy řešil samostudiem, a vždycky to stačilo.

Roman - nepřihlášený host (...140.250...)
25.06.2010 19:58

Ahoj,

hledám někoho (odborníka nejlépe z praxe) kdo by mě vysvětlil celý význam kokpitu letadla. Tím myslím, jak se co jmenuje na co se používá a tak. Vím bude to náročné ale velice by mě to zajímalo.

Prosím, případné zájemce aby se mi ozvali na email.

Děkuji

Lukáš Orel (...196.209...)
25.06.2010 18:48

Já už jsem to psal nadstavuji to piloti na kniplu. A poznají to podle ukazetele trimování je to vedle těch disků.

peter - nepřihlášený host (...212.40...)
25.06.2010 18:46

Dakujem. Len ma tak napadla este jedna otazka, deje sa to trimovanie automaticky alebo to rucne nastavuju piloti, a ak ano, ako zistia ci je lietadlo spravne vyvazene a ci netreba pridat do tej ktorej strany

Shell - nepřihlášený host (...161.149...)
25.06.2010 18:12

Asi je to jedno :-), ale poloha teziste se za letu meni.. :-) palivo neni bohuzel ulozeno primo v tezisti letounu a tak jeho spotreba ma samozrejmne vliv na polohu teziste.. Kazde letdlo ma pri vypoctu vyvazeni urcity moment od paliva. Urcite neznam vsechno, ale z nulovym monentem od paliva jsem se jeste nesetkal, i kdyz ciste teoreticky by to bylo mozne.. ;-)

Tom - nepřihlášený host (...220.224...)
25.06.2010 18:03

Pekne napsano. Jen bych mozna trochu poopravil. To co se hlavne meni neni ani tak teziste, ale meni se velikost vztaku na kridlech. Zmena teziste za letu by byla mozna tak pohybem osob po palube, spotřeba paliva teziste na vetsine stroju prilis neposune, palivo je neseno v kridlech a jeho vaha pusobi primo opacne vztlaku, ktery na kridlech vznika v zavislosti na rychlosti letu (uhel nabehu, rychlosti obtekani profilu).
Napriklad pri zrychlovani letu v horizontu vlivem vetsi rychlosti obtekani kridla vznika vetsi vztak, pro udrzeni horizontalniho letu je tak potreba vetsiho vztaku smerem dolu na stabilizatoru.
K te spotrebe paliva. Kdyz cestou spotrebovavame palivo, vaha letounu klesa. Pri ustalenem letu (neklesame ani nestoupame) musi byt celkova vaha a celkovy vztlak v rovnovaze. Proto je pri mensi vaze stroje potreba mensi vzlak, toho docilime zmenou uhlu nabehu pomoci vyskoveho kormidla a samosebou nasledneho vytrimovani zmen sil na vyskovce :)
Snad jsem se do toho moc nezamotal, no on me kdyz tak nekdo opravi :)

Objektiv - nepřihlášený host (...150.166...)
25.06.2010 14:28

Díky všem za hezké školení,to by mohlo být častěji.

Shell - nepřihlášený host (...179.203...)
25.06.2010 13:49

Už jsem to zde jednou psal, tuším u B747 takže ještě jednou, snad to nikoho nepohorší.. :-)
Trim: Vezmu to trošku ze široka. Těžistě letadla by se obvykle mělo nacházet ve stanovených limitech %SAT* a dále před neutrálním bodem letadla.To znamená,že křídlo vytváří vztlak směrem vzhůru, zatímco na horizontáních ocasních plochách je vytvářen vzlak směrem dolů.Ocas letadla je tedy tlačen dolů a to silou, která vyrovnává klopivou sílu vytvářenou těžištěm letadla. Protože se v průběhu letu poloha těžiště letadla mění, stejně jako se mění i hmotnost letadla, je nutné měnit i sílu na ocasních pochách. To se nejčastěji u velkých dopravních letadel provádí za použití svavitelného stabilizátoru (horizontání ocasní plochy tvoří stabilizátor a výškové kormidla). Stejně tak se stavitelný stabilizátor používá i pro stabilizaci různých režimů letu o různých úhlech náběhu (start, stoupání, traťový let...) .No a jsme u toho - stavitelný stabilizátor je ovládaný trimem. Trim tedy obecně slouží k vyvážení letadla a ustálení různých režimů letu a zajišťuje nulové síly do řízení (zajistí nulový závěsový moment kormidla). Další možností trimování letounu je použití timovací plošky na kormidlu (používané především u menších letadel) neboť použití výchylky kormidel pro vyvážení letadla je odporově méně výhodné, než použití přestavitelného stabilizátoru.
* - (záleží na rozložení nákladu, počtu a pozici cestujících a hmotnosti a umístění paliva. Za letu se mění díky soptřebě paliva)

falcon - nepřihlášený host (...108.156...)
25.06.2010 12:32

trimtab je tedy klasické vyvážení výškovky,které znám z Blaníků.To znamená,že si odlehčuješ výškovku a letoun bude těžký buď na čumak (např.při vzletu,abys ho tlačil při aerovleku mírně k zemi,nebo na zaď při letu třeba v termice atd)...Ale to jsou takové věci mimo tuhle fotografií.Ještě si to stálé vzpomínám v předletových úkonech před vzletem v aerovleku,....brzdy zasunuty,vztlaky vysunuty,vyvážení "na hlavu" .. :-))))

Celkem 20 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace