Typ letadla: | unknown |
Letiště: | Hradčany (LKHR) |
Společnost: | Not specified |
Registrace: | Neznámá |
Autor: | HorviLM |
Datum pořízení: | 11/2009 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 9054× |
Technici z Ústavu letadlové techniky ČVUT FS, pod vedením Ing. Theinera, ve spolupráci s truckovou stájí Davida Vršeckého- Buggyra, provedli měření tahových charakteristik propulsoru pro vyvíjený letoun UL-39. Tahač s pohonnou jednotkou se pohyboval rychlostmi přes 230km/h.
ale co to nevidím! koukám že kolegové z ročníku úspěšně pokračují a ono to snad jednou i vzlétne! nebudu soudit jestli to je dobrá myšlenka nebo špatná myšlenka, ale na tomhle projektu už odpromovalo spousta inženýrů včetně mě a já mu velmi fandím. Nevím kam se to posunulo dnes, ale za našich studií to měla být jakože "ULL verze L-39", říkali jsme tomu pracovně Model C
Krásně napsaný souhlas
Zlatý český ručičky. Toužíme mít 10ti místný letadlo s minimem buzerace co létá alespoň půl machu. Minimum buzerace je vyváženo tím, že je to UL, takže se musíme vejít do MTOW. Na dva motory a 10 lidí můžeme tedy zapomenout. Proudový motor je zapovězen bůh ví kým a proč, ale když to kdosi chtěl jen pokusně namontovat na rogalo a zmínil se jak mu LAA házela klacky pod nohy tak LAA udělala mediální kampaň jak za komunistů o prohnilém kapitalizmu. Kdyby stejně rychle byly mapy byli bychom asi spokojenější a místo v pilotu věnované zbytečné propagandě se mohlo využít jinak. Z toho vyplývá že je potřeba to zase nějak obejít a vymyslet něco, co bude mít vlastnosti proudového motoru ale teoreticky to bude pístový motor o hmotnosti R912 nebo ještě lépe lehčí. Ventilátor a motocyklový motor je asi tou uvažovanou volbou. Koneckonců modeláři to mají vyzkoušené.
Osobně nechápu tu extrémní protiproudovou reakci LAA - nemyslím, že by tu zítra bylo 50 ultralehkých stíhaček - na to je ten pohon přeci jen poněkud drahý a přiznejme si i nepraktický. Na druhou stranu chápu že tu máme hromady státních úředníků co nás za naše peníze chtějí chránit před našimi chybami tím, že nám znemožní létat. Škádlit je byť jen představou ultralehkého tryskáče je, přiznávám, zbytečný hazard.
Takže vyvíjíme nesmyslné, mnohokrát vyvinuté věci jenom proto, abychom obešli předpisy. Možná u "velkého letectva" se ventilátorové koncepce moc neujmuly, ale u UL, tím, že ventilátor ještě nikdo nezakázal to může být pro mnoho lidí velice zajímavá věc hodná vyzkoušení.
Jako nápad na bádání a diplomku je to pěkný, ale nevim co pak s tim. Ten pohon je podbnej jako u Fantrainer a Optica, což byly zajímavý koncepce, ale komerční propadáky.
Zajímavé truckové nákladní auto . . .
A já si říkal, proč je dole normální výfuk. :-) No těším se na výsledek!
Uf, už jsem se lekl, že je to nové FOLLOW ME vozidlo....
Ano v podstatě pístový motor pohání jeden stupeň axiálního kompresoru. Mám ten pocit, že UL letadla nesmějí mít proudový spalovací motor, takže toto je jedna z cest jak zažít pocit při létání s proudovým motorem i na UL letadle.:)
Tak to by som si hneď išiel ožíhnuť.
Celkem 17 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Trošku poddimenzovaná křídla a naopak předimenzovaný podvozek a APU.