Typ letadla: | Z37-C3 |
Letiště: | Kunovice (UHE/LKKU) |
Společnost: | UZPLN - Air Accidents Investigation Institute |
Registrace: | OK-HYA |
Autor: | Albert Orlita |
Datum pořízení: | 05/2008 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 7717× |
Lubos: Diky...
Správné označení Čmeláka je Z37A C3 tzn, že kromě pilota odveze další tři cestující. Letoun byl vyroben v r. 1977 pro tehdejší SLI. V roce 2007 byl letoun upraven a schválen pro lety VFR/noc. Letoun je hangárován na letišti Praha Kbely. Vybavení letounu je podřízeno pro lety komise ÚZPLN po ČR. Vybavení VFR/noc umožňuje návrat na letiště Kbely po setmění.
hlavne ze to je v pravy imitaci dreva :o)
Jistě má nadstandardní vybavení, které bychom v jíném čmeláku stěží hledali, ale je to zřejmě proto, že ho chtějí mít vybavený na dlouhé cestování po republice. Toto samé vybavení májí i sportovní letadla se kterými podnikáme rekreační létání po našich vlastech a když to budeme porovnávat např s dobře vybavenou cessnou, tak je toto vybavení slabé. Hodně cessen má už u nás i glasscocpity. Pokud to mají v Cessnách, tak proč by to nemophli mít i ve čmeláku??? Mají tady krom standardních letových a motorových přístrojů pouze VOR, ILS, ADF, DME, odpovídač SSR a dvě GPS(jednu zabudovanou a jednu příruční). Toto vše a mnohem více najdeme i ve sporotvních letadlech a když budu mluvit za sebe tak je mi tam půlka toho k ničemu. Tuto výbavu ocení hlavně piloti při letech IFR a za stížených podmínek na což mají odpovídající kvalifikaci. nehledal bych v tom žádnou vědu. Prostě tenhle čmelák je vybaven na cestování. Pro práškaře je tato avionika k ničemu:-D tatop avionika vám příde zajímavá(mě také samozřejmě) jen proto, že se jedná o legendární práškařské letadlo, jinak s těmito přístroji se dnes setkáváme skoro všude.
Cabo, souhlas...to ale stale nevysvetluje, proc ma takovou avioniku...
Skartovač má přece namontovaný úplně vpředu (vrtuli) :-D
To cook: je to jednoduché. Čmelák, Brigadýr, Wilga a AN2 jsou u nás jedinými stroji, kteří mohou v rámci předpisu L2 provádět letecké práce z polí. To znamená, že tyto letadla mohou odtáhnout z pole které odpovídá příručce letounu třeba kluzák či práškovat a jíné práce. UCL zase může s tímto stojem přistát na místě nehody, nebo na ploše SLZ v rámci vyšetřování letecké nehody, pokud ovšem ta plocha zase odpovídá požadavkům v příručce letounu. To by s ekonomickou cessnou nešlo.
Jinak zajímalo by mě kde mají namontován ten skartovač na pilotní průkazy:-D
Docela by me zajimalo, k cemu Cmelaka jeho ekonomikou provozu a navic G530 a HSI potrebujou.
Super stroj! :)
Celkem 11 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Pro zájemce - toto letadlo bylo před pár měsíci nabídnuto UZPLN na prodej, a detailní popis je ke stažení na jejich webu. Údajně to je na zakázku vyrobené letadlo které nikdy nebylo použito pro zemědělské práce, výcvik pilotů či vlekání větroňů.
Mimochodem, jak se zrovna dívám, dostali v daném termínu pouze jednu nabídku od DARA-Air Holešov s nabídnutou cenou 99 999 Kč, což UZPLN odmítla protože to je pouze "10% znaleckým posudkem stanovené ceny".