Ruské ministerstvo obrany si kvůli zvažovanému nákupu vyžádalo od ukrajinského výrobce Antonov konkrétní informace a podmínky, za jakých by mohl být dokončen a modernizován druhý kus největšího letadla světa An-225 Mrija. O možném nákupu se spekuluje již od května, záměr tehdy na návštěvě ve výrobním závodě nastínil ruský ministr obrany Anatolij Serďjukov.
An-225 dosud existuje v jediném exempláři, vlastní ho Antonov Airlines, divize výrobního závodu pro komerční nákladní leteckou dopravu. Letoun s maximální vzletovou hmotností přes 600 tun poprvé vzlétl v prosinci 1988. Do vzduchu zvedne náklad o váze přes 250 tun, konstrukce dovolí i dvousettunový náklad (např. raketoplán) vně letadla. Obvyklá kapacita je 180-200 tun na kratších a do 150 tun na kontinentálních letech.
Druhý kus je nyní hotov asi z 60 %, čas mezi opětovným zahájením prací na jeho dokončení a možným vzletem se odhaduje na 3 roky, náklady pak okolo 300 milionů dolarů.