Letiště Praha hodnotilo dosavadní vývoj a plány a informovalo o zimním letovém řádu

  • 18.10.2024 15:14

Předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos na dnešní tiskové konvferenci zhodnotil vývoj situace za poslední dobu a představil plány na další období. 

Letiště očekává, že letos na letech 74 společností do 180 destinací po celém světě odbaví 16,2 milionu cestujících, 45 % z celkového počtu již létá s nízkonákladovými společnostmi. Za posledních 12 měsíců představilo 100 nových projektů, z toho 32 nových destinací, 26 nových linek a na 42 linkách došlo k navýšení kapacitry nebo frekvencí. Počet cestujících odpovídá počtu cestujících v předpandemickém roce 2019 po odečtení destinací v Rusku, Bělorusku a na Ukrajině. Díky tomuto úspěchu také Letiště Praha v rámci obdrželo ocenění Routes World Award 2024, a to v kategorii letišť odbavujících 10-20 milionů cestujících ročně, které bylo uděleno letos v říjnu v Bahrajnu. Toto ocenění reflektuje výsledky letiště v oblasti rozvoje leteckých spojení, marketingovou podporu a spolupráci s leteckými dopravci.

Na příští rok letiště plánuje odbavit 18 milionů cestujících, pomoci k tomu mají již ohlášené nové či obnovené linky do Abú Dhabí, Pekingu, Tallinu, Toronta či Vilniusu. Letiště také deklaruje zájem o otevření nových linek, například do Addis Abeby, Marrakéše, Tunisu, z Asie - Hanoje, Bangkoku, DIllí či další destinace v Číně, v rámci Ameriky jedná o spojeních do Bostonu, Filadelfie, Chicaga, Miami, Montrealu, či Newarku.

V období zimního letového řádu, který začíná 27. října 2024, je plánováno 115 destinací a počítá se s nárůstem počtu cestujících o 12,2 %. Novými destinacemi budou Belfast, Kayseri a LIverpool. Dále se bude nově/znovu létat i do Edinburghu, Nice, Neapole, Nantes, Glasgow, Birminghamu či Atén. Za teplem budou moci cestující letět přímým spojem do Bahrajnu (Manamy), Mexika (Puerto Vallarta), Kuby (Holguín) anebo jako v minulosti do Dominikánské republiky (Punta Cana), Kuby (Santa Clara), Vietnamu (Phu Quoc), Thajsko (Krabi), Keňa (Mombasa), Zanzibaru, Omán (Salalah) nebo Kapverdy (Sal).

Současně také Letiště Praha připravuje a realizuje důležité rozvojové projekty pro rozvoj nového letiště Praha, které již přestavilo v lońském roce. Letiště Praha pokračuje v rozšiřování parkovacích kapacit i samotných terminálů. Hlavním klíčovým projektem je Parkovací dům B, který má být dokončen v roce 2029, dále příprava pro rozšíření Terminálu 2 a vytvoření nového centrálního odbavovacího bodu vedle Terminálu 1. Dokončení projektových studií se očekává v prvním čvrtletí 2025. Současně také Letiště Praha dává důraz na ekologickou udržitelnost, kdy plánuje snížit celkové emise tak, aby v roce 2030 dosálhlo úhlíkové neutrality. Tuto část prezentoval vedle předsedy představenstva Letiště Praha Jiřího Pose člen představenstva Martin Kučera.

V konečné fázi tiskové konference předseda představenstva Jiří Pos nastínil i vliv cestujících na vývoj ekonomiky v České republice a i především hlavním městě Praze.

(Foto: Planes.cz, podklady Letiště Praha)

připravil Jiří C. Břicháček

 

 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
21.10.2024 12:00
Radek:

No, nevím, mně to nepřijde až tak strašné. Poslední dobou tedy létám jen po Schengenu, takže stav terminálu 1 nemůžu posoudit. Co však pokládám za velkou slabinu, je počet míst k sezení v čekárnách u jednotlivých gejtů. Nějakých 70 - 80 sedaček, když se běžně vypravují stroje s dvojnásobnou kapacitou, to je opravdu málo.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
21.10.2024 11:53
Jiří:

Proč tolik nenávisti?
V té konkurenci je každý nárůst počtu cestujících úspěch. Naše zemička je IMO příliš malá na to, aby kromě koupáků vygenerovala nějaký větší provoz, to Polsko je, přiznejme si, trochu jiná liga. Navíc je Praha příliš ve vnitrozemí, a doby, kdy to byl vhodný odrazový můstek při cestách do Asie, je dávno pryč.

Alca - nepřihlášený host (...188.185...)
18.10.2024 17:41

Mít leteckou společnost v USA, také dám přednost letům do Nuuku před Prahou, a to ze dvou důvodů - letiště v Nuuku bude mít od konce listopadu konečně v provozu prodlouženou dráhu 2200m. Tím druhým je pak to, že z Ameriky se do Grónska nedostanete jinak, než přes Evropu. Čili je to geniálně načasováno a lince věřím, že bude výdělečnější, než-li by byla ta pražská. Že Praha zaostává v mezikontinentálních letech? Praha především nepojme víc kultůry chtivých turistů, ti čínští akorát fasují na letišti v číně rudé vlajky a v česku chtějí jíst své nudle, omladinu zase v Praze rozhodně nezajímá kultura, jako se ožrat a zajít do Duplexu. Americká spojení bych také přidával opatrně, maximálně 1 nové ročně, spíš by to chtělo konečně nějaké celoročně - příliš moc spojení je tlak na snížení ceny, což ve výsledku povede k rušení některých spojení. Letiště Praha se může sebevíc honosit domluvenými linkami, nakonec je to buď v 90% na letecké společnosti, nebo jako v Maďarsku na autokratické vládě, která chce rudé vlaječky a sklady plné "Temu".

Radek - nepřihlášený host (...81.89...)
18.10.2024 17:20
:-D

No zatím rekonstrukce prostor pro pasažéry jsou naprosto příšerné. Nepřehledné, krkolomné, nelogické uspořádání, nesmyslně dlouhé cesty, pro běžného pasažéra nesrozumitelné odbavování, prostě všechny způsoby jak zákazníky vyhnat do blízkých a perfektně prozákaznicky fungujících letišť.

Jiří - nepřihlášený host (...30.175...)
18.10.2024 17:06
Proč ostuda?

Proč by to měla být ostuda? Kde by se asi vzalo tolik cestujících, aby společnost měla linku do té vaší zavšivené PRG vytíženou, když jste si navykli na destinace obsluhující low casty? Malá uprděná zemička, investice do mezinárodních letišť v každé díře, ze které utekly i lišky, co tam dávaly dobrou noc, co odtamtud vlastně létá? Infrastruktura nulová, dálnici nejste schopni postavit ani za padesát let, nebo metro na to vaše jediné "velké" letiště, manažeři, co rozkradli a rozprodali národního dopravce ke stoletému výročí....co chcete víc? Zaspali jste. Už i Polsko vás předběhlo a nejen v letectví. Zajeďte si svými ojetinami do nadnárodních řetězců pro předraženou nutelu a při jejím vylizování od stolu v obýváku můžete akorát tak hodnotit a komentovat to, co jste si u vás vybudovali. Třeba cyklistické stezky a rozhledny.

Michal - nepřihlášený host (...80.112...)
18.10.2024 16:22
Ale...

Třeba United ohlásili rekordní počet nových linek hlavně do Evropy. Bohužel dali před Prahou přednost letům do Grónska apod. Praha dlouhodobě zaostává v počtu spojení hlavně na mezikontinentálních letech a za mě je to ostuda. To jen k těm zásluhám letiště... Ono statistika je hezká věc a dá se zpracovat různě. Sebechvála smrdí.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace